استانی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: امنیت موجود در مرزها از تعامل مرزنشینان با مرزبانان فراهم شده است

کد خبر : 32561

 فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: امنیت موجود در مرزها از تعامل و مشارکت مرزنشینان با مرزبانان فراهم شده، بی‌‍‌شک اگر این اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد مرزهای کشور این امنیت را نخواهند داشت؛ امروز امنیتی که بر بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان حاکم است به برکت اتحاد مردم این خطه مرزی با نیروهای امنیتی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، سردار ماشاالله جان‌نثار در آیین تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی تایباد که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن خلیج فارس دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نیازهای انسان فراوان است و مهمترین آن‌ها امنیت می‌باشد، چرا که در سایه امنیت است که سایر نیازمندی‌های انسان می‌تواند تامین شود، دوام داشته و لذت بخش باشد؛ در سایه امنیت است که تمام فعالیت‌های عالی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی، اقتصادی، تجاری و… شکل می‌گیرد؛ امنیت مهمترین نیاز بشر از آغاز زندگی اجتماعی و فردی بوده و همچنین بزرگترین موهبت الهی به شمار می‌رود که به بشر ارزانی شده است.
وی با اشاره به اهمیت امنیت ایران در میان سایر کشورهای جهان بیان کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میان ابر قدرت‌های جهانی حائز اهمیت است به دلیل امنیت پایداری است که با عنایت پروردگار، برکت خون شهیدان و راهبردهای مقتدرانه حضرت امام رحمه الله علیه و نیز مقام عظمای ولایت فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای که همواره نگاه ویژه‌ای به امنیت کشور شامل امنیت مرزها و امنیت داخلی و خارجی داشته و دارند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که با وجود همه تهدیدات فراوان و متعدد داخلی و خارجی، ملی و فرا ملی همچنان جمهوری اسلامی ایران یک جزیره ثبات امنیت برای سایر کشورها به شمار می‌رود. اما چیزی که سبب تقویت و ارتقای این امنیت پایدار شده است پشتیبانی مردم غیور و شهیدپرور در سراسر کشور و نیز فعالیت‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی می‌باشد.
وی در ادامه توضیح داد: از زمان‌های گذشته تا کنون تهدیدات فراوانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و دلیل این مهم امنیت و اقتدار است که در کشور حاکم بوده، اگر دشمنان این نظام را ضعیف می‌پنداشتند دلیلی برای این همه مقابله پیدا نمی‌کردند؛ حرکت رو به جلوی کشور انگیزه مهمی برای بیگانگان به شمار می‌رود تا از هر حربه‌ای برای تضعیف ایران اسلامی استفاده کنند.
در ادامه سرهنگ کاظم صمدی بیان کرد: مرزبان یعنی نگهبان و پاسبان نظام، مرزبان به معنای اقتدار و امنیت در محدوده مرزی است، اگر امروز مرزبانان با هوشیاری در حفاظت از کیان کشور تلاش نکنند معاندین فرصت را غنیمت شمرده و وارد خاک وطن شده و همه چیز را تاراج می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت شغل مرزبانی گفت: اگر هر کس در جایگاهی که خدمت می‌کند برای شغلش ارزش قائل شود وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌شود، مرزبانی شغل حساسی است که باید دل و جان را فدای دفاع از ناموس و وطن کنی اگر امروز کشور در امنیت به سر می‌برد وجود مرزبانانی است که از خانواده خود گذشته‌اند تا از نظام دفاع کنند.
فرمانده سابق هنگ مرزی تایباد مطرح کرد: حفظ و گسترش امنیت مرزها و مناطق مرزی دغدغه همیشگی کشورهایی است که دارای مرزهای مشترک طولانی با همسایگان خود هستند. دیدگاه‌های نوین در زمینه امنیت مناطق مرزی بر استراتژی توسعه پایدار مناطق مرزی تاکید فراوان دارند. در حقیقت آنچه که می‌تواند امنیت مرزها را تضمین نماید توسعه پایدار مناطق مرزی است.
وی اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی تمام تلاش خود را در راستای برقراری امنیت پایدار به کار گرفته‌اند تا آنچه وظیفه‌شان است، به خوبی انجام دهند؛ ما باید در جایگاه یک مرزبان دِین خود را به شهدایی که خون خود را برای حفظ ارزش‌های این نظام تقدیم کرده‌اند، ادا کنیم.
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان تایباد مطرح کرد: دستگاه‌های امنیتی در این شهرستان بستری را فراهم کرده‌اند که مرزنشینان با خیالی آسوده به فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند.
محسن سیاح افزود: شهرستان تایباد به دلیل همجواری با کشور افغانستان از لحاظ تردد خودروهای ترانزیت و مسافران عبوری موقعیت حساسی دارد و سودجویانی در این میان هستند که از فرصت مرز استفاده کرده تا انواع موادمخدر، کالا و یا سوخت را قاچاق کنند اما همیشه با درایت نیروهای مرزبانی با شکست مواجه شده‌اند.
وی در پایان به فعالیت شرکت تعاونی توسعه و عمران اشاره کرد و گفت: این شرکت تعاونی نیز در سایه امنیت تشکیل شده و مرز نشینان به راحتی می‌توانند در توسعه اقتصادی مرز دوغارون سهیم باشند.
در پایان این مراسم پس ازتقدیر از خانواده شهدای مرزبانی شهید محمدزاده و شهید حسنی از زحمات سه ساله سرهنگ کاظم صمدی تقدیر شد و سرهنگ محمد چراغ به سمت فرماندهی هنگ مرزی تایباد و مرزبان درجه یک منصوب گردید؛ چراغ پیش از این به عنوان فرمانده هنگ مرزی زابل خدمت می‌کرده و صمدی نیز ماموریت خود را پس از این در سمت معاونت عملیات فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ادامه خواهد داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن