پایتخت فرهنگ اسلامی

ممنوعیت ورود کاروان های پیاده دهه آخر صفر به مشهد

کد خبر : 32495

معاون استاندار خراسان رضوی، روز گذشته مصوبات و تصمیمات شصت و چهارمین جلسه ستاداستانی مقابله با کرونا را تشریح کرد و با اشاره به توقف روند نزولی و پیش بینی روند رو به رشد کرونا در خراسان رضوی، از ممنوعیت ورود کاروان پیاده دهه آخر صفر به استان و مشهد خبر داد.
ورود کاروان های پیاده ممنوع
صبح مشهد– جعفری معاون استاندار به عنوان ️جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان در گفت و گویی با صدا و سیمای خراسان رضوی در این زمینه بیان کرد: شصت و چهارمین جلسه ستاد کرونای استان برگزار و طی آن اعلام شد که اوضاع استان همچنان قرمز است. وی افزود: در چند روز گذشته روند نزولی کمی که در استان وجود داشت، متوقف شده و انتظار می رود که روند رو به رشدی نیز در زمینه شیوع کرونا داشته باشیم، بنابراین تاکید ما به همه هم استانی ها این است که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. جعفری با اشاره به بررسی طرح چگونگی برگزاری مراسم دهه آخر صفر در جلسه روز گذشته ستاد کرونای استان، گفت: در این جلسه پیشنهاد های مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرار بر این شد که عزیزان و کاروان هایی که به صورت پیاده از استان های مختلف به خراسان رضوی و مشهد تشریف می آوردند امسال به سمت استان حرکت نکنند و حضور و ورود کاروان های پیاده به استان ممنوع شد. وی تصریح کرد: از ۲۱ استانی که در سال های گذشته کاروان های پیاده دهه آخر صفر از آن به سمت خراسان رضوی حرکت می کردند، درخواست می کنیم که نه ثبت نامی از کاروان های پیاده انجام دهند و نه اجازه دهند که عزیزان کاروان های پیاده به سمت استان بیایند. معاون استاندار اظهار کرد: از کاروان هایی که احتمالا قصد داشتند به سمت استان خراسان رضوی حرکت کنند خواهش می کنم که حتما به مبدا برگردند چرا که نمی توانیم در استان پذیرای این عزیزان باشیم و امیدواریم در یک وقت مناسب و در شرایط بسیار خوبی که شاهد برطرف شدن خطر ویروس منحوس کرونا بودیم در خدمت این عزیزان باشیم. جعفری البته تاکید کرد که «ورود کاروان های پیاده دهه آخر صفر از تمامی شهرهای استان به مشهد نیز ممنوع است.»
وی در بخش دیگری از این گفت و گو، همچنین با اشاره به حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، افزود: «مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه، آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و دغدغه های اولیا و فرهنگیان را مطرح کرد که مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.» جعفری البته هیچ اشاره ای به تصمیمات گرفته شده در این زمینه نکرد.
تلاش برای فراهم کردن زمینه زیارت از راه دور
همچنین روز گذشته ،جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه دهه پایانی ماه صفر نیز با حضور اعضای کمیته‌های ۱۴ گانه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی استانداری، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری در این جلسه اظهار کرد: کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد وظایف خود را دنبال خواهند کرد تا بتوانیم با تمام توان زمینه زیارت از راه دور و ارتباط معنوی زائر با بارگاه منور رضوی را ایجاد کنیم. وی تصریح کرد: وظایف کمیته فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، رسانه ملی و نیز نهادهای فرهنگی در شرایط برگزارنشدن مراسم بسیار مهم و خطیر خواهد بود، چراکه باید زمینه‌های ارتباط معنوی زائران آن حضرت در اقصی نقاط کشور را با آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) برقرار کنند. وی گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی انتظار داریم متناسب با ایام پیش رو و با توجه به شرایط بیماری کرونا در زمینه تولید محتوا و محصولات فرهنگی بسیار جدی ورود کنند و با تولیدات فاخر در عرصه فضای مجازی ضمن برطرف کردن نیازهای مخاطبان، فعال‌تر از همیشه حضور داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن