شهری

نصب ۶۵۰ لوله آبرسان در بستر کاشت درختان

کد خبر : 57203

معاون فضای سبز سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از نصب و جای گذاری ۶۵۰ لوله آبرسان مشبک در بستر کاشت درختان همزمان با عملیات چالکود خبرداد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، نازیما نادرپور با بیان این که لوله های مذکور از اوایل دی ماه و همزمان با عملیات چالکود درختان نصب شده است گفت: عملیات مذکور در خیابان های شهید صادقی، ارشاد و کوهسنگی در حال انجام است.

وی با اشاره به این که لوله ها به عنوان چند مرحله آبیاری کمکی و یا آبیاری به همراه کود با هدف رساندن سریع آب و مواد به عمق بیشتر خاک و ترغیب ریشه درختان به توسعه بیشتر در عمق مناسب صورت می پذیرد افزود: استفاده از لوله های مشبک آبرسان و دارای فیلتر جهت استفاده همزمان با عملیات چالکود درختان با هدف جلوگیری از تنش آبی وارده به درختان حساس ّبه آب در فصول گرم سال به ویژه درخت چنار انجام می شود.

نادرپور ادامه داد: در بسترهایی که به دلیل فشردگی، مشکل نفوذ آّب و هوا وجود دارد و یا درختانی که به علت عرض کم بستر ، سنگفرش نمودن آن و وجود لایه های سخت دارای آبخور مناسب نیستند ، استفاده از این روش اثربخش می باشد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن