شهری

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبرداد؛

افتتاح کتابخانه طرح آموزش شاهنامه در دبستان پاسداران آسمان

کد خبر : 32308

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از افتتاح کتابخانه در دبستان پاسداران آسمان و تجهیز آن با اهدای ۲۶۴ جلد کتاب توسط شهرداری خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان بیان کرد: همزمان با نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی جدید، و پس از تحویل کتابهای آموزشی طرح آموزش مفاهیم شاهنامه در مدارس، کتابخانه ویژه این طرح در دبستان پاسداران آسمان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: کتابخانه این مدرسه که یکی از ۳۲ کتابخانه مدارس مجری طرح می باشد و با اهدای ۲۶۴ جلد کتاب از سوی شهرداری مشهد تجهیز شده، طی مراسمی و پس از اجرای نقالی و شاهنامه خوانی دانش آموزان مدرسه افتتاح و در دسترس دانش آموزان و مربیان مدرسه قرار گرفت.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز ضمن از بازدید از کتابخانه این آموزشگاه تاکید کرد: پس از پیشگامی مشهد در اجرای این طرح بزرگ و سترگ که با تلاش معاونت گردشگری و زیارت و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی صورت گرفت، طرح آموزش مفاهیم شاهنامه در مدارس شهرهای اصفهان و کرمان نیز در حال پیگیری و اجرا است. امیدواریم به زودی در شهرهای دیگر کشور نیز شاهد اجرای این طرح باشیم.

علیرضا قیامتی، شاهنامه پژوه و مشاور این طرح در حاشیه این مراسم گفت: این شیوه می‌تواند تحولی در اجرای نقالی میان کودکان و نوجوانان ایجاد کند و در انتقال و فراگیری آموزه های شاهنامه بسیار موثر واقع شود.

این شاهنامه پژوه برجسته کشور اضافه کرد: شاهنامه بزرگ‌ترین حماسه جهان و کتاب پیوندها است؛ از این جهت که بزرگ‌ترین سندی است که هویت ملی و مذهبی ما را به هم پیوند می‌دهد. فردوسی با عشق به ایران و فرهنگ ایرانی و همچنین درآمیختن عشق به فرهنگ و هویت ایرانی با ارادت و دوست‌داری خاندان عصمت و طهارت، جایگاه و معجونی ساخت که در طول صدها سال فرهنگ ایرانی را پیام‌آور مهر، شادی، امید، دانشوری و صلح و آشتی در جهان معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم ضمن رعایت الگوهای سنتی و اصالت اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، بروز شویم و با استفاده از شیوه های جدید نقالی و شاهنامه خوانی را میان کودکان و نوجوانان گسترش دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن