اخبار مهم

انفجار کپسول گاز در نیشابور

کد خبر : 33449

مدیر فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور گفت: در پی انفجار گاز مایع در یک منزل مسکونی متاسفانه ۳ نفر دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا وی علت این حادثه را پر کردن گاز پیکنیک در منزل اعلام کرد و گفت: متاسفانه یکی از مواردی که همواره حادثه ساز بوده پر کردن گاز پیک‌نیک به روش غیر استاندارد است که تا به حال جان افراد زیادی را به خطر انداخته است و در این حادثه نیز سه نفر از اعضاء خانواده دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

جوریان افزود: این حادثه در حیاط منزل مسکونی رخ داد و قطعا اگر انفجار در فضای بسته رخ می‌داد منجر به تخریب و انفجار کل ساختمان می‌شد.

وی عنوان کرد: در فرایند پر کردن گاز پیک‌نیک توسط همشهریان هنگام به اصطلاح هواگیری مقداری از گاز از داخل لوله و مخزن به بیرون فرستاده می‌شود که این گاز از هوا سنگین‌تر بوده و روی سطوح می‌نشیند و با کمترین شعله و یا جرقه‌ای انفجار رخ می‌دهد

جوریان خاطرنشان کرد: افرادی که اقدام به پر کردن کپسول‌ها می‌کنند به دلیل اینکه بوی گاز زیاد به مشامشان می‌خورد این بو برایشان عادی شده و در حین کار خیلی متوجه بوی گاز نمی‌شوند که همین امر باعث بروز حوادث اسفناک و خطرناک می‌شود.

مدیر فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور تاکید کرد: پر کردن گاز پیکنیک باید در جایگاه‌های مخصوص و طبق اصول ایمنی انجام شود و با مراکز و مکان‌هایی که به صورت غیر استاندارد این عمل را انجام می‌دهند، باید برخورد شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن