اخبار مهمدانش و فناوری

جراح قلب و عروق ایتالیایی مطرح کرد؛ تمایل کشورهای اروپایی برای تبادلات علمی با ایران

کد خبر : 18756

جراح قلب و عروق از کشور ایتالیا گفت: کشورهای اروپایی بسیار مایل هستند که در زمینه‎های علمی با ایران ارتباط داشته باشند و ما از این طریق می‎توانیم نشان دهیم که تحریم‏‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت علمی این کشور شود.

به گزارش صبح مشهد، پروفسور فرانچسکو فردریکو ناکارلا در حاشیه برگزاری دومین کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است، با اشاره به تحریم‎های ایجاد شده بر علیه کشور ایران، از حضور در چنین کنگره‌ای در شرایط سیاسی فعلی ابراز خرسندی کرد.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها نباید مانع تبادلات علمی میان این کشور با سایر کشورهای شود، به تحریم ورود داروهای خارجی به ایران اشاره کرد و گفت: این ناحقی‎ها روزی به پایان خواهد رسید و این حق ایران نیست که با چنین فشارهایی روبه رو باشد.
این فوق تخصص قلب و عروق از کشور ایتالیا به سطح علمی بالای پزشکان ایرانی در درمان بیماری‎های قلبی اشاره کرد و گفت: بالا بودن سطح علمی پزشکان ایرانی شرایطی را فراهم کرد که امسال نیز همانند سال گذشته کنگره بین المللی قلب در ایران برگزار شود.
پروفسور ناکارلا ارائه مقالات پزشکی متخصصان ایرانی با تسلط به زبان انگلیسی را یکی از نکات برجسته این کنگره عنوان کرد.
وی ضمن تشکر از دعوت وی به این کنگره به امکانات موجود در بیمارستان رضوی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و برگزاری چنین کنگره‌ای در بعضی از کشورهای اروپایی در این سطح کار سخت و دشواری است.
این جراح قلب و عروق از کشور ایتالیا گفت: در کشور ایران بیمارستان‎های نمونه بسیار هستند اما بیمارستان رضوی یکی از بهترین مکان‌های درمانی است که در این کشور فعالیت می‌کند.
گفتنی است، دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ آذرماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز شده و تا ۱۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن