استانیدانش و فناوریستون اصلی

انتشار ۶۷ جلد کتاب از ابتدای سال تاکنون، از ثبت هویت محلات مشهد تا چادر گل گلی و مشارکت شهروندان

کد خبر : 11915

مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از انتشار ۶۷ جلد کتاب با شمارگان ۶۸ هزار و پانصد نسخه در سال ۹۶ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد مهدی ابراهیمی با اعلام این خبر در ادامه گفت: اداره انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی طی دو سال ۹۵ و ۹۶ در راستای مأموریتهای سازمانی ۱۴۳ هزار جلد کتاب در موضوعات فرهنگ شهروندی، هویت انقلابی، هویت دینی، کتاب محله و حوزه کودک منتشر کرده است.
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی بر رویکردهای اداره انتشارات در حوزه نشر تأکید کرد و اظهار داشت: ثبت و نگارش وقایع و تاریخ معاصر محلات مردم مشهد با توجه به هویت تاریخی و انقلابی، سبک زندگی و شهر نشینی، مدیریت شهری، دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی از محورهایی است که انتشارات سازمان به آنها توجه داشته و برای ترویج آنها در قالب های سنی متنوع کتاب منتشر کرده است.
وی به بیان آمار انتشار کتاب در سال ۹۶ پرداخت و افزود: سال ۹۶ در حوزه سبک زندگی و هویت محله هر کدام ۱۶ جلد کتاب، ۱۳ کتاب هویت انقلابی، ۶ کتاب با موضوع امت اسلامی که به تبیین زندگی شهدای مدافع حرم می پردازد، ۵ کتاب هویت تاریخی، مدیریت شهری، هویت دینی، دفاع مقدس، و اقتصاد مقاومتی نیز هر کدام ۳ جلد کتاب منتشر شده یا در دست انتشار است.
شهید حججی؛ نام متبرک و ماندگار کتابخانه فرهنگسرای ترافیک
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی با اشاره به نام گذاری کتابخانه های سازمان به نام شهدا گفت: شهید حججی از پرچمداران فرهنگ ایثار و شهادت است و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگی که ایشان برای آن از خود گذشتگی کردند ماندگار بماند.
وی در ادامه افزود: در همین راستا کتابخانه فرهنگسرای ترافیک به نام این شهید بزرگ مزین شد تا قدم کوچکی در راه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت برداریم و این شهید بزرگوار به کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ای می دادند و امیدواریم این مکان که به نام این شهید متبرک شده است زمینه ساز ارتقای فرهنگ کتابخوانی باشد.
انتشار ۸ کتاب شعر و نقاشی در حوزه کودکان
ابراهیمی حوزه انتشارات کودک را برای سازمان فرهنگی تفریحی مهم دانست و افزود: در سال ۹۶ تاکنون ۸ کتاب شعر و نقاشی برای کودکان منتشر شده که از این تعداد هفت جلد از مجموعه ای با عنوان مجموعه شعرهای مشهد دوست داشتنی روانه بازار نشر شده و موضوعات آنها شامل آداب شهر نشینی، هویت ایرانی و اسلامی می شود.
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی تصریح کرد: مجموعه ی شعر دیگری با نام مجموعه شعرهای گوهر شاد نیز منتشر شده است. “مرد ستمگر” نام دومین کتابی است که از این مجموعه منتشر شده و در این کتاب با زبان شعر و تصویرگریهای کودکانه به وقایع مسجد گوهر شاد پرداخته و به چاپ رسیده است.
کتاب محله؛ ثبت و ماندگاری هویت دینی، تاریخی مردم مشهد
ابراهیمی با بیان اینکه ۳۰ کتاب محله در دست انتشار است در ادامه اظهار داشت: این کتاب محلات خاطرات قدیمی که بخشی از هویت تاریخی محله را شامل می شود، جمع آوری و ثبت می کند. بخشی از این کتابها بصورت ویژه به خاطرات، وقایع و اتفاقات حوزه انقلاب و دفاع مقدس می پردازد و پیشینه محله، آداب و رسوم قدیم و خاطرات بزرگان نیز بخشی دیگر از این کتب را پوشش می دهد.
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی به اولین کتاب محله ای که منتشر شده است اشاره کرد و گفت: کتاب محله عباس آباد از طبرسی شمالی اولین کتاب از سری کتاب محلات است که به قلم زهرا دولت آبادی منتشر شده است. این کتب با همکاری صمیمانه شورای اجتماعی محلات تهیه و تولید می شود و بدون هماهنگی آنها انتشار این کتابها امکان پذیر نیست.
انتشار دو رمان به قلم سعید تشکری
ابراهیمی از انتشار رمان با موضوع شهدای انقلاب خبر داد و عنوان کرد: اداره انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی ۲ رمان به قلم سعید تشکری با نامهای محسن و ناهید که به زندگی دو شهید بزرگوار محسن کاشانی و ناهید اسدی می پردازد، آماده انتشار دارد.
وی افزود: این دو رمان به زندگی شهدای انقلاب و در راستای ترویج هویت انقلابی تهیه و تولید شده است و هر دو رمان در ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۵۰ صفحه به زودی روانه بازار نشر می شود.
خریداری بیش از ۱۳ هزار کتاب در مرحله پنجم «همه با هم بخوانیم»
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار کتاب توسط شرکت کنندگان در مرحله پنجم همه با هم بخوانیم خریداری شده است و ۲۵۰۰ نفر نیز در این طرح کتابخوانی شرکت کرده اند و این مرحله در نیمه شهریور پایان می یابد.

وی از آغاز دور ششم کتابخوانی همه با هم بخوانیم خبر داد و افزود: دور ششم این طرح از ۱۶ شهریور آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت و در این مرحله نیز از کتب منتشره سازمان برای اجرای طرح بهره مند می شویم.
از «آخرین دیدار» تا «چادر گل گلی»
ابراهیمی به معرفی برخی از کتب که به تازگی روانه بازار شده پرداخت و اظهار داشت: کتاب «آخرین دیدار» به معرفی و تبیین زندگی شهید محمد صدیق رضایی از شهدای تیپ سرافراز فاطمیون به قلم سید سعید موسوی می پردازد، جلد سوم کتاب «حدیث عشق و آتش» نیز خاطرات آتش نشانان را روایت می کند. در کتابهای «چادر گل گلی» و «چادری که جا نماند» به بیان دو دوره مقاومت، ایستادگی و ایثار زنان این مروز و بوم از انقلاب و دفاع مقدس و خاطرات مقاومت زنان و مردان ایرانی از دوران کشف حجاب رضا خانی را روایت می کنند.
مدیر انتشارات بوی شهر بهشت سازمان فرهنگی تفریحی در ادامه گفت: کتاب «روزهای فراموش نشدنی» روایت های زنان پشتیبان جبهه را به رشته تحریر درآورده و در کتاب «همیاری اجتماعی محله ای» نیز راههای تقویت مشارکت شهروندان در اداره شهر را تبیین می کند و این کتاب با همکاری دفتر مطالعات معاونت فرهنگی روانه بازار نشر شده است. کتاب «مشارکت شهروندان در اداره شهر» نیز به ثبت برخی تجربیات مشارکت شهروندان در ایران و جهان پرداخته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن