اقتصادی

اعلام طرح‌های حمایتی آستان قدس از اقشار کم برخوردار چهار استان کشور

کد خبر : 31973

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی جزئیات اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی این بنیاد از اقشار کم برخوردار را در زمینه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، کشاورزی و دامداری در چهار استان گلستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان اعلام کرد.
به گزارش صبح مشهد به به نقل از آستان نیوز، محمدحسین استادآقا در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، با اعلام برنامه‌های در دست اجرای معاونت خدمات اجتماعی زیر نظر این بنیاد اظهار کرد: تا دهه کرامت، ۶۰۰ واحد جایگاه نگهداری دام با مبلغی حدود هرکدام ۱۰ میلیون تومان احداث و به سیل‌زدگان شهرهای استان گلستان تحویل داده شد و به‌تدریج تا آماده شدن ۹۰۰ واحدِ تعهد شده، این کار ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: به‌منظور ایجاد اشتغال در مناطق آسیب‌دیده از سیل استان گلستان، مبلغ ۷۰ میلیون تومان وام در اختیار سیل‌زدگان گذاشته می‌شود تا نسبت به تهیه دام‌پرورشی اصیل و باکیفیت آستان قدس رضوی باقیمت مناسب اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به احداث و تحویل ۳۴ واحد مسکونی به سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر استان لرستان اضافه کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان وام اشتغال در مناطق سیل‌زده این استان پرداخت‌شده و نیز حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت احیا انجیرستان‌های سیل‌زده پل‌دختر هزینه شده است.

استادآقا از توزیع بسته‌های مواد غذایی و نیازهای ضروری به میزان ۴ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون چاه‌های آب شرب ۷۰ روستا در این منطقه احیاشده که احیای چاه‌های آب ۳۰ روستای دیگر در حال پیگیری است و تا احیای ۱۰۰ پروژه چاه آب شرب متعهد شده را تا پایان شهریورماه عملی کنیم.

به گفته این مقام مسئول در آستان قدس رضوی، در مناطق سیل‌زده استان خوزستان هم تا مبلغ ۵ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت‌شده است و اجرای تعهدات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن