اخبار مهم

بازداشت عربده کشان کم سن و سال مشهدی / مردم از این گنده لات ها می ترسیدند

کد خبر : 31952

با ورود پلیس به ۲ پرونده شرارت خیابانی، ۵متهم ترسناک دستگیر شدند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا ۴ نفر بودند و کم‌سن و سال اما بدون هیچ دلیلی به جان خودروهای شهروندان ‌افتاده‌بودند و با عربده‌ و گردن‌کشی قسمتی از منطقه شهرک شهیدرجایی را ناامن کرده بودند. شهروندان که مرعوب این شروران خطرناک شده بودند، موضوع را به پلیس اعلام کردند و با حضور مأموران نیروی ‌انتظامی و دستگیری متهمان این غائله ختم شد اما چند ساعت بعد واقعه مشابهی این‌بار در حوزه ‌استحفاظی کلانتری طبرسی‌شمالی رخ داد که مأموران با حضور در محل، یکی از ۳متهم این پرونده عربده‌کشی را دستگیر کردند.
ماجرای عربده‌کشی خیابانی در منطقه پورسینا، صبح دوشنبه گذشته به وقوع پیوست. در این پرونده، ۴ فرد شرور به دلایلی نامعلوم با قمه، چوب و چماق اقدام به بستن یکی از خیابان‌های این منطقه کردند. آن‌ها که حال طبیعی نداشتند با عرض‌اندام برای رهگذران، افراد را تحریک به درگیری با خودشان می‌کردند که شهروندان به دور از جنجال و هیجان موضوع را به پلیس اعلام کردند.

دقایقی بعد، این افراد با یورش به سمت خودروهای پارک شده شهروندان، به تخریب خودروها اقدام کردند، حرکتی که موجب ایجاد تشنج در منطقه شد.

مأموران کلانتری شهرک شهید رجایی با دریافت این گزارش، برای دستگیری متهمان راهی محل شدند. متهمان با دیدن مأموران انتظامی قصد حمله به آن‌ها را داشتند که اسیر قدرت پلیس شدند.

شکایت از اوباش خارجی
لحظاتی بعد این افراد دست‌بسته راهی کلانتری شدند و آرامش دوباره به منطقه بازگشت. بررسی‌های صورت گرفته در‌باره این پرونده از سوی افسران کلانتری شهرک شهید رجایی نشان داد که این ۴ متهم از اتباع خارجی هستند که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند.

هم‌زمان با رسیدگی به پرونده این عربده‌کش‌های خارجی، شهروندی با حضور در کلانتری اعلام کرد که از سوی این افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

وقوع دومین پرونده عربده‌کشی
چند ساعت پس از وقوع عربده‌کشی در خیابان پورسینا که هنوز پرونده آن در کلانتری شهرک شهید رجایی باز بود، گزارش مشابهی در منطقه بولوار دوم طبرسی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰اعلام شد.

شهروندان در گزارش اولیه به پلیس اعلام کردند که ۳ فرد شرور با بستن یکی از خیابان در حالی که قمه در دست دارند، با مرد جوانی درگیر شده و در حال ضرب و شتم این فرد هستند.

گروهی از افسران کلانتری طبرسی شمالی با دریافت این گزارش بلافاصله به منطقه اعلام شده اعزام شدند.

پایان عربده کشی خیابانی
تجمع شهروندان که برای تماشا آمده بودند، مأموران را به محل درگیری هدایت کرد. چراغ‌های گردان خودروی پلیس و فرمان‌هایی که از شهروندان می‌خواست از محل درگیری دوری کنند، کمی از اضطراب شهروندان کم کرد.

متهمان که تا پیش از رسیدن پلیس، با ضرب و شتم فردی دیگر فرصت دفاع را از او گرفته بودند، با دیدن مأموران او را رها کردند هر کدام به سویی گریختند.

مأموران که متوجه قصد متهمان برای گریختن از محل شدند، اقدامات متقابل را آغاز کردند. در عملیات تعقیب و گریز یکی از متهمان دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

تشکیل پرونده برای ۵عربده‌کش
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه اجازه هیچ‌گونه ناامنی را در هیچ نقطه مشهد به افراد شرور نمی‌دهیم، بیان کرد: با تشکیل پرونده برای این افراد، تحقیقات درباره چرایی درگیری و نزاع آغاز شده است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: یکی از مشکلات همیشگی پلیس در نزاع‌ها و درگیری‌های خیابانی از سوی اوباش حضور افراد به عنوان تماشاچی است، که در برخی موارد متهمان با سوءاستفاده از حضور گسترده شهروندان، متواری می‌شوند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر نوع درگیری یا سرقت در خیابان‌ها، بدون مداخله‌های هیجانی، بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰اعلام کنند، چرا که در برخی پرونده‌ها مداخلات هیجانی و غیرمسئولانه شهروندان به منظور رفع و رجوع پرونده، منجر به افزایش تنش و آسیب‌های ناشی از آن شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن