زندگی

در عقدم و پدرخانمم به دلیل کرونا اجازه نمی‌دهد به خانه‌شان بروم!

کد خبر : 31685

به تازگی عقد کرده‌ام. مشکل من این است که پدرخانمم به خاطر کرونا، اجازه نمی‌دهد به خانه‌شان بروم و همسرم را ببینم. البته بیماری ریوی دارد اما من حدود سه ماه است که به خانه شان نرفتم. اجازه هم نمی‌دهد که دخترش به خانه ما بیاید. می‌گوید کمی صبر کنید تا شرایط بهتر شود. چه کنم؟

صبح مشهد– کرونا و نگرانی‌های زیادی که به همراه آورده، تمام ابعاد زندگی را دستخوش تغییر جدی کرده است. احساس ناخوشایند شما قابل درک است. جوانی هستید که مدت کوتاهی از عقدش گذشته و الان به دلیل کرونا حتی همسرش را هم نمی‌تواند، ببیند. البته که رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به نفع همه است و چاره‌ای جز این راهکار هم اکنون وجود ندارد، با این حال چند توصیه به شما داریم.

به پدر خانم‌تان حق بدهید
این روزها در بعضی افراد، رفتارهای وسواسی هم شکل گرفته است. وسواس یعنی این‌که عده‌ای با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی باز هم به شدت از این بیماری ترس دارند و نگرانند از این‌ که بیماری کرونا گریبان‌شان را بگیرد و فوت کنند. این‌ها مواردی است که واقعا وجود دارد. عده‌ای هم بیشتر در معرض خطر هستند از جمله کسانی که مشکل ریه دارند، دقیقا شبیه پدر زن شما. طبعا ترس‌ها و سخت‌گیری‌های چنین افرادی بیشتر است. قبل از هر چیز به جای قضاوت کردن وی یا برداشت‌های نادرست درباره این تصمیمش، باید به او حق بدهید.

چاره‌ای جز صبوری ندارید
پدر همسرتان دچار اضطراب زیادی شده است. شما تازه وارد این خانواده شده‌اید پس بهتر است برای حفظ زندگی‌تان و شان و منزلت خود بیشتر صبوری کنید. اجازه ندهید این‌که در خانه نمی‌توانید همدیگر را ببینید بر کل رابطه شما سایه بیندازد چرا که این روزها هم بالاخره سپری خواهد شد. یک قانون در کل دنیا و در همه موارد وجود دارد :هرگز هیچ چیزی ثابت و بدون تغییر باقی نمی‌ماند. نه خوبی‌ها و نه بدی‌ها. این یک واقعیت است. وقتی از اعماق وجودمان این اصل واقعیت را بپذیریم به آرامش می رسیم.

کشمکش زیاد در این زمینه فایده ندارد
وقتی با تکیه بر هیجان کاری را انجام دهید، ممکن است به نتیجه نرسید و از طرف دیگر وجهه و جایگاه شما نزد همسرتان و خانواده‌اش خراب شود. این را بدانید تصویری که اول رابطه از خود نشان می‌دهید تا آخر در اذهان دیگران می‌ماند. پس با آرامش داشتن در این ایام یک تصویر مثبت از خود را برای آینده زندگی‌تان ذخیره کنید. کشمکش‌های زیاد و بحث بر سر این که باید در خانه همسر خود را ببینید نتیجه مطلوبی عاید شما نمی‌کند چون هنوز در دوران عقد هستید و باید به لزومات خانوادگی طرف مقابل احترام بگذارید.

در صورت امکان به خانه خودتان بروید
این روزها می‌توانید با همسر خود در یک بوستان قرار بگذارید و همدیگر را آن جا ملاقات کنید. به هر حال این حق هر دوی شماست که یکدیگر را ببینید که البته برای شما رعایت پروتکل‌ها بیشتر هم هست و چاره‌ای هم ندارید. کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای تماس تصویری و … هم راهی دیگر برای گفت‌وگو با همسرتان است. نگفته‌اید که چند وقت از عقدتان گذشته است اما اگر به شناخت خوبی از یکدیگر رسیده‌اید و امکانش را دارید، بعد از ایام عزاداری منزلی تهیه کنید و به قول معروف، سر زندگی خودتان بروید. فراموش نکنید آن‌چه در روزهای سخت حرف اول را می‌زند، آرامش داشتن و سعه صدر به خرج دادن است.

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. راهنمایی این خانم مشاور هیچ دردی را دوا نمی کند . تمام پیام ایشان این است : بسوز و بساز
    راهنمایی بنده : دوست عزیز ،آیا پدر همسر شما در خانه قرنطینه است ؟ آیا با هیچکس ملاقات نمی کند ؟ اگر چنین است ایشان بیماری است که نیاز به مراقبت ویژه دارد و شما باید تلاش کنید با همفکری همسر و مادر همسر و احیانا نزدیکان صمیمی و قابل اعتماد زودتر زمینه ی تشکیل خانواده را فراهم کنید یعنی ازدواج کنید .
    اما اگر پدر همسرتان با بقیه رفت و امد دارد و فقط روی شما حساس است باید جستجو کنید علت را بیابید و با گفتگو و تعامل این مشکل را حل کنید . اگر موضوع از نظر آنها خیلی بغرنج است و حاضر به تعامل و گفتگو نباشند شاید لازم باشد تصمیم های مهم تری برای این ازدواج بگیرید چون اگر این حالت باشد به معنای ان است که شما را به عنوان داماد و عضو خانواده نپذیرفته اند . در هر حال زود قضاوت نکنید و زود تصمیم نگیرید . با اتکال به خدا و کمک گرفتن از ریش سفید های فامیل که مورد اعتماد و احترام باشند و حسن نیت هم داشته باشند . مشکل شما رفع می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن