زندگی

طلاق از تازه‌ عروس خبرچین

کد خبر : 56278

واکاوی روان‌شناسانه ماجرای شوهری که ۹ ماه بعد از عقد، درخواست جدایی از همسرش را داده چون همه چیز زندگی‌شان را به همه گفته است

نویسنده: فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌ خانواده

شیدا درباره همه مسائل با دیگران دردل می‌کند

صبح مشهد- پسر جوان از جا برخاست و گفت: «جناب قاضی، حدود یک سال قبل از مادرم خواستم که به خواستگاری شیدا برویم و ازدواج کنیم اما حالا پشیمانم چراکه بعد از ۹ ماه زندگی‌مشترک، من مدام از اطرافیان حرف‌هایی می‌شنوم که مربوط به زندگی خصوصی‌ام است. اطرافیان مدام به خودشان اجازه می‌دهند در زندگی ما دخالت و اظهار نظر کنند.

وقتی بیشتر دقت کردم متوجه شدم که شیدا درباره همه مسائل زندگی مشترک‌مان با فامیل و دوست و آشنا درددل می‌کند. من دیگر تحملش را ندارم آقای قاضی. در این ۹ ماه زندگی این خانم همه چیز را به همه گفته است هرچه به او تذکر می‌دهم بی‌فایده است و می‌گوید من درددل کردم. چرا مادر شیدا باید بداند من در خانه چه کار می‌کنم و چه می‌پوشم و چه رفتاری دارم؟ که به بهانه نصیحت یا راهنمایی جلوی دوست و آشنا مرا سکه یک پول کند». قاضی گفت طلاق که قطعاً راه‌حل مناسبی برای شما نیست و باید ابتدا به ۲ ماه کلاس مشاوره ارجاع شوید(منبع: خبرآنلاین).

چرایی خبرچینی بعضی همسرها 

در بیشتر موارد، خبرچینی همسر به دلیل نداشتن بلوغ فکری و داشتن شخصیت وابسته یا نبود صمیمیت کافی و نداشتن مهارت گفت‌وگو بین زوجین است. گاهی هم شما نمی‌توانید شنونده خوبی برای حرف‌ها و درددل‌های همسرتان باشید و نتوانستید با گفت‌وگوی سازنده به حل مشکلات برسید؛ بنابراین همسرتان به این نتیجه می‌رسد که گفت‌وگو و تشریح ریز مسائل برای نزدیکان می‌تواند کمکی به زندگی کند، در حالی که این کار فقط پای دخالت دیگران را باز می کند و به آن‌ها اجازه حضور در ریزترین مسائل را می‌دهد.

برخی افراد هم چون قبل از ازدواج خیلی به خانواده وابسته بودند حالا که ازدواج کرده‌اند، می‌ترسند که توجه و محبت اطرافیان خصوصا مادر را از دست بدهند و همه چیز را می‌گویند و حس می‌کنند باید آنان را راضی نگه داشت. این دسته معمولا اعتمادبه‌نفس لازم ندارند. همچنین والدینی که در کودکی سعی می‌کنند فرزندشان را درست مطابق میل خودشان تربیت کنند و طبق سلیقه خودشان فرزند حرف بزند و علایق داشته باشد و … باعث می‌شوند فرزند واقعا به لحاظ شخصیتی رشد نکند و مستقل نشود.

چنین فردی وقتی ازدواج می‌کند، نمی‌تواند کاری بدون نظر خانواده انجام دهد و از طرفی خانواده‌اش هم حق ورود به زندگی و دخالت را هم برای خود قائل هستند.

از بین رفتن صمیمیت و امنیت با خبرچینی

برخی زوجین هم به دلیل بی‌تجربگی، برخی به دلیل وابستگی زیاد به خانواده و عده‌ای هم علت عادت و شخصیت پرحرف مسائل خصوصی زندگی‌شان را به مادر و اعضای خانواده و دوستان بازگو می‌کنند. گاهی خصوصی‌ترین رفتارها یا حرف‌ها به اطرافیان در همین شرایط منقل می‌شود. این رفتار به مرور زمان باعث از بین رفتن حس عشق و علاقه بین زوجین شده و امنیت و صمیمیت را در زندگی مشترک از بین می برد. مسلما کسی دوست ندارد در خانه‌ای زندگی کند که دیوارهای شیشه‌ای داشته باشد!

چه باید کرد؟

تا زمانی که یک زوج نتواند مسیر زندگی‌اش را از زندگی قبلی جدا کند، نمی‌تواند وارد مسیر رشد زندگی مستقل شود. رفتار زشت و نامناسب خبرچینی ابتدا باید ریشه‌یابی شود. واقعا عده‌ای از زشتی این کار اطلاع ندارند و به نظرشان مگر چه کار کرده‌اند که باید توبیخ شوند؟ مثلا ممکن است یک همسر خبرچین بگوید طبیعی است که مادرم بداند و دوست صمیمی من در جریان باشد چون آن‌ها همیشه از زندگی من مطلع بوده‌اند. پس علت‌یابی این کار خیلی اهمیت دارد.

در ادامه تعدادی از دلایلی را که باعث خبرچینی می‌شود ذکر می کنیم. بعد از ریشه‌یابی و پیدا کردن علت این کار محترمانه با همسرتان صحبت و ابراز نارضایتی کنید. احساس‌تان را در آرامش بیان کنید، حد و مرز حریم خصوصی‌تان را مشخص کنید و به خانواده همسرتان توهین نکنید. در ضمن، خودتان الگوی مناسبی برای همسرتان باشید و حریم خصوصی زندگی‌تان را حفظ کنید.

منبع: زندگی سلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن