شهری

آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر مشهد

کد خبر : 31519

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از نصب تابلوهای هوشمند نمایش تصاویر قدیم مشهدخبرداد.

به گزارش صبح مشهد، نرگس شالچیان رابع با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف معرفی جلوه هایی از مشهد قدیم به زائران ،گردشگران و شهروندان ، معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با استفاده از فناوریهای نوین و بستر QR اقدام به به تصویر کشیدن این تصاویر در مکانها و محورهای قدیمی مشهد می نماید .

وی گفت درنظر داریم تحول سیمای بصری را در این قرن با استفاده از تصاویر مرور کنیم، خاطره بازی، ایجاد حس نوستالژیک و مروری بر خاطرات کودکی از دیگر اهداف این طرح بود.

در این طرح تابلوهایی که بر روی آن QR کد درج شده در سطح شهر نصب می گردد و مخاطب با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن QR به مقایسه نمای قدیم و فعلی این مکانها خواهد پرداخت .

وی افزود: در فاز اول این طرح درحدود ۴۰ نقطه که تصاویر قدیمی آنها قبلاجمع آوری گردیده اجرایی خواهد شد. و در ادامه علاوه بر افزایش مکان ها و تصاویر، افزونه های دیگری مانند خوانش داستان ها و روایت های قدیم آن اماکن، تصاویر ۳۶۰ درجه نیز به آن اضافه خواهد شد.

شالچیان تصریح کرد تصاویر این اماکن، از منابع مختلفی همچون بانک اسناد روابط عمومی شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی و سایت های معتبر از حدود ۶ ماه پیش در حال جمع آوری، ویرایش و ترمیم است و از حوزه های مختلف تأییدیه اجرای آن اخذ شده است.

این تابلوها از جنس استیل با روکش پلکسی و در سایز ۵۰ در ۵۰ سانتی متر تهیه شده که اکثرا بر روی کف زمین نصب می گردد، اگر در مسیر خود به این تابلوها برخوردید آن را اسکن نمایید و از نمای قدیم آن مکان دیدن کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن