پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در استان خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 31449

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، چهارمین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «حسن جعفری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر این ستاد و مسئولین استانی در مشهد برگزار شد.

جعفری در این نشست اظهار داشت: اینگونه جلسات، به دلیل پرداختن به دفاع مقدس و همچنین برنامه‌ریزی جهت انتقال مبانی و ارزش‌های این حماسه عظیم به نسل جدید، از قداست خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ابراز داشت: آزادگان مظهر صبر و استقامت هستند. آنها توانستند فرهنگ رزمندگی خود را علی‌رغم اینکه در بند بودند حفظ کنند و اثرات مثبتی را بر دشمن بعثی که در شقاوت زبان‌زد ارتش‌های جهان بود داشته باشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اثرگذار بودن ایستادگی و مقاومت آزادگان، افسران ارشد تا نگهبانان اردوگاه‌های عراق را شامل می‌شد و این اثرگذاری بعد از آزادی اسرا نیز در ایران اسلامی تداوم پیدا کرد و امروز شاهد درخشش آزادگان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم که منشأ خدمات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تأکید کرد: در کنار ایثار و از خودگذشتگی آزادگان، همسر آزادگان نیز نقش مهمی را ایفا کردند. آنها در دوران اسارت همسران خود در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکردند و بعد از آزادی آنها نیز در سنگر حمایت و درمان آزادگان از جان خود مایه گذاشتند؛ لذا برجسته کردن این نقش لازم و ضروری است.

جعفری در ادامه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نکات ارائه شده توسط سردار یوسفعلی‌زاده در خصوص گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس مورد تأکید و تصویب ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است و همه دستگاه‌های استانی و شهرستان‌ها ملزم به پیگیری و اجرای آن هستند.

این مسئول بیان داشت: چهلمین سالگرد دغدغه همه مسئولین استانی برگزاری هر چه باشکوه چهلمین سالگرد دفاع مقدس است؛ بر همین اساس همه دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند تا با دبیرخانه این ستاد همکاری داشته باشند و با ارائه برنامه‌های مفید و اثرگذار در گرامیداشت این حماسه ماندگار نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: در برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود باید ابتکارات، خلاقیتها و نوآوری‌های دفاع مقدس برجسته شود و اقداماتی که در تداوم دفاع مقدس و تثبیت جریان مقاومت صورت گرفته نیز مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری در حوزه فرهنگی فعالیت دارد از توان مالی و امکاناتی که در اختیار دارد در برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان استفاده کرد. صدا‌و‌سیما نیز در پوشش خبری و گزارشی این نمایشگاه همکاری لازم را داشته باشد. انعکاس تولیدات صدا‌و‌سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی خلا ضعف حضور بازدیدکنندگان را جبران می‌کند. روابط‌عمومی‌ دستگاه‌ها نیز نسبت به اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با جامعه هدف ایفای نقش کنند.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در استان خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ابراز داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مراکز استان‌ها مورد تأکید ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی افزود: پیگیری امور مربوط به برپایی این نمایشگاه در استان خراسان رضوی از یک هفته قبل آغاز و
دستورالعمل جهت آمادگی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه با هدف انعکاس نقش دستگاه‌های اجرایی استان در دوران دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان به زبان هنر، ارائه تجهیزات و ابتکارات حوزه دفاعی و عرضه محصولات و تولیدات دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

یوسفعلی‌زاده به زمانبندی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هماهنگی و آماده‌سازی محتوای نمایشگاه تا ۱۰ شهریور، تولید هنری جهت نصب در غرفه‌ها تا ۲۰ شهریور، تحویل غرفه‌ها و چیدمان محتوا تا ۲۱ شهریور، ارزیابی و تایید نهایی تا ۲۹ شهریور و افتتاح نمایشگاه در ۳۰ شهریور زمانبندی در نظر گرفته شده برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی است.

وی در پایان گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و جلوگیری از بی‌توجهی به دستورات بهداشتی، تمرکز بر انعکاس اخبار از طریق فضای مجازی و رسانه، پرهیز از فراخوان عمومی، تأکید بر ارائه واقعیت‌ها و پرهیز از غلو و بیان مسائل اخلاف‌انگیز از الزامات نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

ارائه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط دستگاه‌هایی که هنوز برنامه‌های خود را ارائه نکردند، تقسیم‌بندی موضوعی اقداماتی که باید در خصوص برپایی نمایشگاه انجام شود، فعال شدن تیم‌های ارزیابی و بازرسی جهت نظارت بر اجرای برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، معرفی نمایندگان تام‌الاختیار از سوی دستگاه‌های اجرایی استان جهت پیگیری اقدامات مربوط به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس از مصوبات این جلسه بود.

برگزاری نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس، برگزاری نشستی با محوریت روابط عمومی استانداری خراسان رضوی جهت ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سطح استان در راستای برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولین ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان با مسئولین صداو‌سیمای استان و خبرگزاری‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از اقدامات ستادی و اداری، برنامه‌ریزی و اجرایی و تعاملی و توجیهی صورت گرفته توسط دبیرخانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن