استانی
موضوعات داغ

تدابیر لازم برای کنترل موج سوم کرونا در استان/ رضوی همچنان قرمز!

کد خبر : 31412

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: برای کنترل موج سوم کرونا که در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد، تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم و امکان استفاده از ظرفیت تمامی مراکز درمانی فراهم شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: در این زمینه از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها و اورژانس‌های بیمارستانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه استفاده خواهد شد. وی افزود: کارشناسان دانشگاه با بیش از ۶۰۰ ساعت کار شبانه‌روزی ضمن بررسی و تحلیل روند نظام ارجاع بیماران کرونایی، ظرفیت و تجهیزات مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی را برای ارائه خدمات به بیماران ارزیابی‌کردند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این مدت علاوه بر اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع)، اورژانس بیمارستان‌های شهید هاشمی‌نژاد و فارابی مشهد نیز به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی خواهند داشت. وی گفت: فعال‌شدن ۱۰۰ درمانگاه برای ارائه خدمات در سطح یک و ۱۸ کلینیک در سطح دو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در فصل‌های پاییز و زمستان است. دکتر بدیعی افزود: در موج دوم شیوع کرونا، علاوه بر بیمارستان‌های امام‌رضا(ع) و شریعتی مشهد که به عنوان مراکز مرجع و ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بودند، بیمارستان‌های غیردانشگاهی شامل فارابی، هفده‌شهریور، امام حسین(ع)، ثامن‌الائمه(ع) و ۵۵۰ تختخوابی ارتش نیز در ارائه خدمات به بیماران کرونایی فعال شدند.

وضعیت قرمز استان در چندمین هفته پیاپی
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته با تشریح آخرین آمار شیوع کرونا در کشور گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان،خراسان‌شمالی،اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.شایان ذکر است، این برای چندمین هفته پیاپی است که خراسان رضوی در جمع استان‌های قرمز کرونایی قرار می‌گیرد.

روند صعودی کرونا در خراسان رضوی و ۱۲ استان دیگر
همچنین به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در تحلیل روند بیماری در هفته منتهی به ۲۴ مردادماه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منتشر شد، در روند کشوری بیماری، هر چند موارد ابتلا و مرگ نسبتاً بالاست، اما ثبات و تغییرات مختصر افزایشی دیده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر افزایشی در دو استان مازندران و فارس مشاهده شد. تصور می‌شود در چهار استان اردبیل، آذربایجان‌غربی، همدان و گیلان روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم است. روند صعودی یا شروع پیک در ۱۳ استان هرمزگان، بوشهر، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، سمنان، یزد،کرمان،البرز،خراسان
‌رضوی،چهارمحال‌وبختیاری، قزوین، گلستان و تهران دیده می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن