زندگی

شوهرم در شغلش موفق اما در خانه بی‌خیال است! چه کنم؟

کد خبر : 31249

شوهری ۳۰ ساله دارم که در خانه دست به سیاه و سفید نمی‌زند. حتی کارهای فنی مثل عوض کردن شیر آب را هم خودم باید انجام دهم. چند وقتی است که قفل در خانه گیر دارد، همان را هم درست نمی‌کند. مرد بی خیالی است. البته در شغلش، موفق است و مشکل مالی نداریم. چطور با او رفتار کنم؟

صبح مشهد– مردان به طور طبیعی نسبت به زنان از کارهای یدی بیشتر خوش‌شان می‌آید و به نوعی در آن مهارت بیشتری دارند. این‌که همسر گرامی شما این چنین نیست چند دلیل می‌تواند داشته باشد. اگر به آن‌ها دست یابید، می‌توانید راهکار مناسب را اتخاذ کنید.

رابطه‌تان با کیفیت است

شاید دلیل آن وجود سردی و بی‌اعتنایی کلی در رابطه باشد که تبعات آن بی‌اعتنایی به امور تعمیراتی و ترمیمی خانه و وسایل آن نیز کشیده خواهد شد. اگر نسبت به امور تعمیراتی خودروی خود، احیانا خانه پدری خود یا حتی برادر و خواهر خود بی اعتنا نیست به احتمال قوی در رابطه و خانه شما زوج محترم مشکلاتی است که وی را به خانه خود و کیفیت آن بی اعتنا کرده است. درمان آن هم پیگیری تخصصی می‌طلبد.

شاید هوش تعمیراتی‌اش پایین است

برخی مردان به دلیل ژنتیک و دوره رشد خود و نوجوانی و به ویژه والدین سخت گیر و وسواسی از هوش تعمیراتی و اصطلاحا «یدی» کمتری برخوردار هستند. بنابراین در انجام امور تعمیراتی خانه خود مهارت کافی ندارند و از مبادرت بدان به این دلیل پرهیز می‌کنند که مبادا با خرابکاری بیشتر موجب کاهش عزت نفس مردانه خود شوند.در باب ارتقای مهارت‌های یدی همسر گرامی نیز راه مشخص است، یادگیری مهارت و گذراندن برخی دوره‌های کوتاه تعمیر و ترمیم وسایل منزل تا اصطلاحا جرئت آموزی کند و بیشتر در این امور مداخله کند. البته این کار ممکن است الان دیر باشد یا ایشان چندان میلی به آن نداشته باشد که در نهایت پذیرش این بی مهارتی همسر به نوعی سازگاری با شرایط است و شما را از مجادله بی‌جا و آسیب‌رسان پرهیز می‌دهد.

شاید حساسیت شما بالاست

دلیل دیگر می‌تواند در حساسیت بالای شما باشد. شاید همسر تان هم هوش مکانیکی خوبی دارد و هم مشکلی در رابطه عاطفی با شما ندارد ولی اصرار افراطی شما به تعمیر آنی و سریع قفل و دیگر موارد موجب واکنش لجبازی در ایشان شده است و از سویی ایشان نیز ممکن است مثلا فقط روزهای تعطیل را به این کار اختصاص دهد ولی شما اصرار دارید که سریع‌تر انجام دهد، این مجادله خود می‌تواند عوارضی داشته باشد که در نهایت مقابل به مثل دو طرفه را برانگیخته است. درمان آن نیز در تغییر روش و منش شماست، طرح خواسته خود با احترام و حتی قدری طنازی زنانه بی‌شک با پذیرش بالای ایشان روبه‌رو خواهد شد تا طرح دستوری و گاه مستبدانه خواسته‌ خود.

نویسنده: رضا زیبایی | روان‌شناس عمومی
منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. کاری نداره شما هم درکار روزانه پر مشغله شوهرتان کمک میکنید یا نه که شما خانمها شوهر تان چنین انتظاری دارید .مرد ساخته شده برای بیرون خانم برای کارهای خونه وبچه داری .خواهشن انتظار بیشتراز کوپن تان انتظارنداشته باشید.من هر زمان سرحال وخسته نباشم با میل خودم وبا خواسته خودم کاری انجام میدهم اگر دستوری باشد بهیچ عنوان بحرف نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن