شهری

یادداشت های یک خبرنگار به مناسبت روز خبرنگار

کد خبر : 31093

به گزارش صبح مشهد،۱۷ مرداد است. روز خبرنگار، خیلی ها دست به کار شدهاند تا از خبرنگارها تقدیر کنند. در این روز هر کس که مرا می شناسد پیامک تبریک می فرستد بدون این که از دردهایم آگاه باشد.
ما خبرنگاران جز قشر آسیب پذیر جامعه ایم!آسیب پذیر نه از این حیث که زیر خط فقریم، در زندگیمان نه خبری از حقوق نجومی است و نه خانه و ماشین لاکچری و خیلی شانس بیاوریم بیمه میشویم.
خبرنگاری شغلی است به ظاهر لذت بخش و شیرین،اما در باطن انبوهی از رنج ها و مشکلات طاقت فرسا را که گاهی اگر عشق به خبرنگاری نباشد کوتاه می آیی و خودت را کنار میکشی!
عشق را می توان زمانی دید که خبرنگاری به عشق انسان ها و نشان دادن درد آنها سخت ترین شرایط را تحمل می کند و از زندگی خود می زند
کسانی که حقیقت را آشکار می کنند و حامی انسان ها در برابر غیر انسان ها هستند
خبرنگار یعنی مردی در برابر نامردی

مترادف کار خبرنگاری، استقلال، آزادی، عمران، آبادانی، اصلاح و پیشرفت و تغییر و دگرگونی اجتماعی، امانت داری و ترویج فکر و فرهنگ و انتقال اندیشه، تولید و سازندگی و … است. شاید همین همراهی خبرنگاری با چنین واژه های ارزشمندی باعث می شود تا بسیاری از خبرنگاران مشکلات شغل خود را فراموش کرده و چنان با اشتیاق به این کار سخت بپردازند که گویا همه چیز همانگونه است که می خواهند

بیان واقعیات مسائل جامعه در تمام حوزه ها، رسالتی است که بر دوش هر خبرنگار و نویسنده ی خبری سنگینی میکند. درواقع تعهدی نسبت به آنچه وظیفه دارند.

خلاصه که خبرنگاری زندگی است. خبرنگار، تندیس وقار و صبر است. یادآور سختی هایی است که در طول سال ها می بیند اما به خاطر عشق به کارش دم نمی زند.
روز خبرنگار مبارک
سیده فاطمه مشهدی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن