زندگی

بعد از قهر با قدیمی‌ترین رفیقم نمی‌توانم با او صمیمی شوم

کد خبر : 31028

نزدیک به ۲۵ سال می‌شود که با فردی رفیق هستم. او قدیمی‌ترین دوستم است اما چند وقت پیش سر مسئله‌ای با هم قهر کردیم. دعوای مفصلی شد. موضوع کاری بود. نزدیک ۷ سال است که با یکدیگر، همکار هم شده‌ایم. حالا نه توانایی این را دارم که ۲۵ سال رفاقتم را فراموش کنم و نه می‌توانم دوباره با او مثل قدیم‌ها صمیمی شوم. چه کنم؟

صبح مشهد– اتفاق بسیار تلخ و ناگواری است که رابطه دو دوست قدیمی، آن هم همکار قطع می‌شود اما یادتان باشد که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. رابطه دو دوست که با هم صمیمی هستند، ممکن است گاهی اوقات به دلایل نه چندان جدی تیره و تار شود که متأسفانه چیزی جز ناراحتی باقی نمی ماند. اگر تمایل دارید که دوباره با دوست تان ارتباط برقرار کنید، می توانید از نکاتی که در ادامه مطرح می شود، کمک بگیرید.

چرا آشتی نمی کنید؟
راحت‌ترین راه این است که بدون هیچ بهانه ای با دوست تان آشتی کنید زیرا از صحبت های شما معلوم است در عین حال که از او ناراحت هستید، باز هم تمایل دارید که دوباره ارتباط برقرار کنید و از آن جا که شما با او همکارید، نداشتن رابطه شما را بیشتر آزرده می کند. پس کافی است برای شروع به او سلام کنید، لبخند بزنید یا به گونه ای رفتار کنید که گویا اتفاقات گذشته را فراموش کرده اید یا این که فعلا تصمیم ندارید به آن فکر کنید و دوست دارید دوباره با هم ارتباط داشته باشید.

برای همدیگر وقت بگذارید
دلایل قطع ارتباط چه از طرف شما باشد یا ایشان، باید به منظور برقراری مجدد رابطه برای همدیگر وقت بگذارید. بهتر است مشکلاتی را که باعث قطع ارتباط شما شده است، بررسی کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید، البته گذر از این مرحله گاهی چند ساعت و گاهی ماه ها و حتی سال ها طول می کشد! کار های کوچکی برای برقراری ارتباط انجام دهید. به طور مثال می توانید به او پیامک دهید یا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. بهتر است برای شروع از گفت وگوی طولانی بپرهیزید زیرا صحبت درباره گذشته در این مرحله، زیاد مناسب نیست.

عذرخواهی کنید و صادق باشید
اگر در قطع رابطه شما مقصر هستید، حتما صمیمانه عذر خواهی کنید. در زمان مناسب، درباره علت کار هایی که انجام داده اید و باعث شده رابطه تان آسیب ببیند، صادقانه صحبت کنید زیرا دروغ گویی نه تنها کمک کننده نیست بلکه اگر حقیقت ماجرا از طریق دیگری مشخص شود، گاهی اوضاع بدتر می شود. اگر چه آشتی و حل مشکلات ممکن است برای شما سخت باشد اما هر ارتباط شکست خورده ای درس هایی به همراه دارد که می تواند شما را برای مراحل دیگر زندگی تان آماده کند. به خاطر بسپارید از آشتی و برقراری ارتباط مجدد نترسید و برای شروع، نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که دوستتان منتظر شماست. داشتن یک دوست خوب و صمیمی می تواند باعث شادی و آرامش روح شما شود و برقراری مجدد یک رابطه، می تواند شادی خاصی برایتان به ارمغان بیاورد.

نویسنده : نجمه عابدی‌شرق | دانشجوی دکترای روان‌شناسی بالینی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن