اخبار مهم

باند لاستیک خورهای بلوار جانباز در تور پلیس!

کد خبر : 53698

اعضای این باند سابقه دار فقط چرخ خودروهای دنا وپژو ۲۰۷ را می دزدیدند!

روزنامه خراسان نوشت: عضای باند سرقت معروف به «لاستیک خورها» که با یک شگرد نخ نما، چرخ خودروهای پارک شده مقابل مراکز تجاری را فقط در چند ثانیه به سرقت می بردند، در حالی با تلاش عوامل کلانتری آبکوه مشهد دستگیر شدند که در یک شب به ۱۰ خودروی دنا و پژو ۲۰۷ دستبرد زدند.

به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، حدود ساعت ۲۰ شب نوزدهم تیر، مدام زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درمی آمد و رانندگان نگران و متعجب، سرقت چرخ خودروهایشان را گزارش می دادند. این رانندگان که خودروهای خود را درحاشیه بولوار جانباز پارک کرده و به همراه خانواده برای خرید به مراکز تجاری در حاشیه بولوار رفته بودند اما زمانی که از مراکز خرید بیرون آمدند با چشمانی حیرت زده در حالی به خودرو خیره شدند که یکی از چرخ ها به سرقت رفته بود.طولی نکشید که نیروهای گشت کلانتری آبکوه برای بررسی ماجرای این سرقت ها وارد بولوار جانباز شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی ها نشان می داد چرخ های حدود ۱۰ خودروی دنا، پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ سرقت شده است. با توجه به اهمیت موضوع و ایجاد جو روانی سرقت های مذکور در بین شهروندان، بلافاصله فرمانده انتظامی مشهد وارد عمل شد و با صدور دستورهای ویژه ای ، از نیروهای کلانتری آبکوه خواست برای شناسایی دزدان رینگ و لاستیک، طرح های خاصی را به اجرا بگذارند به همین دلیل گروهی از افسران دایره تجسس با هدایت و نظارت سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری آبکوه) به تجزیه وتحلیل های کارشناسی پرداختند و با بررسی های تخصصی دریافتند که با یک باند حرفه ای روبه رو شده اند چرا که آن ها مقابل دوربین های مدار بسته مراکز تجاری و تنها در عرض چند ثانیه چرخ خودروها را می ربودند و از محل متواری می شدند.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که دزدان مذکور به دلیل سرقت های زیاد، در بین مال باختگان به سارقان «لاستیک خور» معروف شده اند بنابراین ردزنی های اطلاعاتی با افزایش گشت های نامحسوس در بولوار جانباز و دیگر مراکز تجاری ادامه یافت تا این که چند روز بعد هنگامی که نیروهای گشت به طور نامحسوس خودروهای پارک شده دنا و پژو ۲۰۷ را در بولوار جانباز زیر نظر گرفته بودند ناگهان در اوایل شب، یک دستگاه خودروی دوو سیلو وارد بولوار شد و به طرز مشکوکی مقابل خودروی دنا قرار گرفت.ماموران انتظامی که به سرنشینان خودرو مظنون شده بودند، به آرامی در اطراف بولوار پراکنده شدند و در مکان های عملیاتی به انتظار نشستند.

در همین لحظه یکی از سرنشینان در حالی که آچار چرخی به دست داشت در پناه خودروی دوو قرار گرفت و چند ثانیه بعد، خودروی دوو به آرامی حرکت کرد و آن جوان نیز در بین خودروی مذکور و خودروهای پارک شده در اطراف بولوار به حرکت خود ادامه می داد و گاهی برای چند ثانیه از دید ماموران پنهان می ماند.

گزارش روزنامه خراسان حاکی است، حالا دیگر نیروهای انتظامی با توجه به شگرد نخ نمای این نوع سرقت ها دریافتند که با دزدان «لاستیک خور» روبه رو شده‌اند بنابراین عملیات دستگیری آغاز شد و نیروهای گشت نامحسوس تجسس اطراف بولوار را محاصره کردند و در حالی حلقه های قانون را بر دستان دو تن از متهمان حلقه زدند که مشخص شد یکی دیگر از اعضای این باند در محل وقوع سرقت ها حضور ندارد! طولی نکشید که با انتقال دو متهم مذکور به مقر انتظامی بررسی های تخصصی در این باره آغاز شد اما تحقیقات نشان داد که باند «لاستیک خورها» ۴ نفر هستند و اموال سرقتی را نیز به یک پدر و پسر مالخر می فروشند.

به همین دلیل عملیات دستگیری با قرار صوری برای به دام انداختن یکی دیگر از اعضای باند ادامه یافت و نیروهای انتظامی عضو سابقه دار دیگر را که ۳۷ سال دارد در بولوار ابوذر غفاری مشهد درحالی دستگیر کردند که مشخص شد جوانی به نام «علی – ن» نیز که در زندان مرکزی مشهد تحمل کیفر می کند عضو باند «لاستیک خورها» است که در زمان های خروج از زندان با آنان همکاری می کند.

به گزارش روزنامه خراسان، با متلاشی شدن باند لاستیک خورهای سابقه دار، بازجویی های فنی نیز ادامه یافت و مشخص شد اعضای این باند در اوایل شب که شهروندان برای خرید به مراکز تجاری می روند، سوار بر یک دستگاه دووسیلو، در کنار خودروهای پارک شده به آرامی حرکت می کنند و یکی از آن ها در پناه خودروی همدستان خود قرار می گیرد و با آچار چرخی که در دست دارد، مهره های چرخ خودروهای پارک شده در حاشیه بولوار را باز می کند و به همین گونه تا انتهای بولوار می روند سپس از ابتدای بولوار دوباره به همین شکل در کنار خودروهایی قرار می گیرند که پیچ و مهره های چرخ آن ها باز شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن