دانش و فناوری

عینکی برای حفظ حریم خصوصی

کد خبر : 43126

آن چه از عینک جدید اپل که می تواند از حریم خصوصی مراقبت کند باید بدانید

صبح مشهد– یکی از موضوعات آزار دهنده ای که کم و بیش همه با آن سر و کار داریم. استفاده از تلفن همراه در مکان های عمومی از جمله اتوبوس و مترو است. در حالی که می خواهید به پیام ها پاسخ دهید این نگرانی وجود دارد که دیگران خواسته یا ناخواسته آن چه برای تان ارسال شده یا آن چه را می خواهید ارسال کنید ببینند و ممکن است این موضوع شما را معذب کند. هرچند بهتر است در اماکن عمومی کمتر از تلفن همراه استفاده کنید ولی گاهی پیش می آید که مجبور به استفاده از گوشی همراه هستید به همین دلیل برخی شرکت ها برای این که شما در آن لحظه نگران حریم خصوصی تان نشوید، دست به اختراعاتی زده اند که تازه ترین آن، ساخت یک عینک توسط اپل است که در ادامه درباره آن بیشتر نوشته ایم.

عینکی برای حفظ حریم خصوصی
چند سالی می شود که شرکت اپل روی یک عینک واقعیت افزوده در حال کار است که به تازگی مشخص شده این عینک در کنار کارهایی که می کند،
می تواند باعث حفظ حریم خصوصی افراد شود. گفته شده کاربران با استفاده از این عینک می‌توانند محتوای نمایشگر آیفون را مشاهده کنند ولی محتوای مربوط برای افراد فاقد عینک قابل رویت نیست، چون تنها راه برای دیدن موارد قابل نمایش روی نمایشگر، استفاده از این عینک است. علاوه بر فناوری جدید حفظ حریم خصوصی، به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی پروفایل‌های Face ID است. پتنت کوپرتینویی‌ها همچنین سیستم دیگری را توصیف می‌کند که می‌تواند جزئیات منحصر به فرد صورت کاربر مانند مدل مو، ریش، سبیل، نوع عینک و موارد دیگری را تشخیص دهد.

نقض حریم خصوصی دیگران؟
پیش از این قرار بوده این عینک واقعیت افزوده اپل ،یک دوربین داخلی داشته باشد که با انتقادهایی همراه بود. به اعتقاد برخی از کارشناسان، کاربران می‌توانستند از این دوربین برای فیلم برداری از افراد مختلف در مکان‌های عمومی (بدون آگاهی و رضایت ایشان) استفاده کنند. همین انتقادها باعث شد تا اپل تصمیم بگیرد دوربین را از روی این عینک ها حذف کند.

نگاه کاربران
هرچند حفظ حریم خصوصی برای بسیاری دارای اهمیت فراوانی است اما برخی کاربران معتقدند استفاده از فناوری های جدید باعث شده شما در هیچ جا حریم خصوصی نداشته باشید و از طریق سرچ (جست و جو)ها و حتی خریدهایی که می کنید بسیاری اطلاعات خود را در دنیای اینترنت به اشتراک بگذارید. تازه این جدای از تمام اطلاعاتی است که کاربران با دست خودشان از طریق انتشار تصاویر شخصی از محل زندگی، کار و حتی روابط شان با اطرافیان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. برخی از کاربران هم معتقدند، غول های فناوری برای این که ارزش اکو سیستم و شرکت خودشان را بالا ببرند باید هر از چندی فناوری جدیدی به بازار عرضه کنند تا بتوانند نظر طرفداران شان را جلب کنند تا فروش بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن