شهری

شهیدان گمنام در طبقه منهای یک میدان شهدای مشهد خاکسپاری شدند

کد خبر : 43875

مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پس از برگزاری جلسات مشترک با شهرداری مشهد مقرر شد پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه در طبقه منهای یک میدان شهدای مشهد به خاک سپرده شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، علی داوری شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: شهرداری قول داده است یادمان ویژه ای برای شهدا در بالای محل دفن یا همان عرصه میدان بسازد که البته باید طرح یادمان به ما اعلام گردد تا مطابقت طرح با شیوه نامه ابلاغی تایید شود اما تاکنون طرحی به دست ما نرسیده است.

وی گفت: البته باید صبر کرد تدفین پیکر شهدا صورت گیرد و مدت زمانی بگذرد تا طرحی تهیه شود.

مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تایید مکان تدفین به تایید کامل اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی رسیده است.

داوری اضافه کرد: از آنجا که در محل جدید دفن، پیکر مطهر شهدا در خاک نشسته و به زمین متصل می‌شوند، مشکل فقهی نیز وجود ندارد.

پیش از این مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفته بود که اعضای شورا و شهرداری برای جانمایی محل دفن پیکرهای شهدا، نظرات مختلفی داشتند که ما نظرات مختلف را جویا شده و انتخاب نهایی محل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است و دیگر دستگاه ها فقط پیشنهاد دهنده هستند، بر این اساس محل دفن پیکر مطهر سه شهید گمنام در میدان شهدای مشهد دوباره جانمایی می‌شود.

دفن شهدا در نقطه کانونی میدان شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از انجام بازدیدهای مختلف، مشورت با بزرگان و برگزاری جلسات کارشناسی، محل تدفین شهدای گمنام در کانون میدان شهدا تعیین شد.
مهدی ناصحی بدون اشاره به طبقه منهای یک عرصه میدان شهدا افزود: اقدامات کارشناسی برای دفن شهدای گمنام انجام شد که باتوجه به شرایط پیش آمده و واکنش‌ها نسبت به محل تدفین، جلسه اجرایی این موضوع با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهردار مشهد برگزار و تصمیم گیری در این خصوص انجام شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ️مدیریت شهری تنها اجرا کننده تصمیمات است و شورای شهر مجوز تدفین در میدان شهدا را صادر کرده است و از این تصمیم حمایت می‌کند.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، فردا، پنجشنبه، ۱۶ دی‌ماه، ساعت ۱۲ در میدان شهدای مشهد برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره‌کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، مراسم اصلی تشییع و تدفین پیکر مطهر ۱۷ شهید در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد و دیگر شهرستان های استان برگزار می‌شود.

علاوه بر تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک ۲ شهید تازه تفحص شده مدافع حرم اهل بیت (ع) و دفاع مقدس در خراسان رضوی، پیکر ۱۵ شهید گمنام در هشت نقطه شهر مشهد شامل پادگان شهید برونسی سپاه پاسداران، استانداری خراسان رضوی، میدان شهدا، صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بوستان ملت و همچنین شهرستان‌های نیشابور، طرقبه شاندیز و گناباد به خاک سپرده می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن