زندگی

دختری زیبا هستم و دوستانم تهمت‌های بدی به من می‌زنند

کد خبر : 42963

دختری ۲۷ ساله‌ام. از لحاظ ظاهری نسبت به بقیه هم سن‌و‌سال‌هایم زیباتر هستم و همین موضوع باعث شده تا بقیه دوستانم به من حسودی کنند. مدام پشت سر من صفحه می‌گذارند تا رابطه‌ام را با دیگران خراب کنند. به دلیل زیبا بودنم، مورد قضاوت‌های ناجوانمردانه زیادی هم قرار می‌گیرم و تهمت‌های بدی به من می‌زنند. چه کنم؟

نویسنده : اسما صابری | نوروتراپیست و روان‌شناس

صبح مشهد- با توجه به نوع صحبت و توضیح شما مخاطب‌ گرامی، گویا زیبایی باعث شده بین خود و اطرافیان فاصله‌ای را احساس کنید. به نوعی می‌توان گفت در این رویکرد، افراد به دو دسته تقسیم شده‌اند: زشت و زیبا، حال آن‌که همه ما می‌دانیم که تنها زیبایی به معنای کامل‌ترین نخواهد بود زیرا که ملاک‌های درونی زیادی وجود دارد که اهمیت بیشتری دارند. اولین پیشنهادم این است که رفتارتان و این تقسیم‌بندی را که اکنون در ذهن‌تان دارید اصلاح کنید تا رفتار شما هم ناخودآگاه با دیگران تغییر کند و این فاصله‌ای که بین شما و دیگر افراد ایجاد شده است، برداشته شود. وقتی که این فاصله برداشته شود، شما هم کم‌کم با دیگران احساس صمیمیت بیشتری خواهید کرد.

ریشه حسادت دیگران را بیابید
گفتید بقیه دوستانم به من حسودی می کنند. حتما همه ما در میان اطرافیان‌مان افرادی داریم که به ما حسادت یا حس‌های منفی دیگری ایجاد می‌کنند اما این‌که همه اطرافیان‌مان به ما حسادت کنند یعنی باید دنبال سرنخ‌هایی باشیم تا با درون خود بیشتر آشنا شویم. وقتی دیگران پشت سر ما حرف می‌زنند یا دنبال تخریب ما هستند یعنی نسبت به ما خشم دارند. اگر این خشم بدون استثنا در همه اطرافیان‌مان دیده شود، شاید علتش رفتارهای ما باشد.

ناخودآگاه‌تان را دریابید
در خود ملاک‌های با ارزش بیشتری اضافه و روی توانمندی‌ها و مهارت‌های خود تمرکز کنید. این باعث می‌شود حس درونی‌تان با خودتان مهربان‌تر باشد. وقتی شروع به تقویت بخش‌هایی از خود می‌کنید، باعث می‌شوید به این آگاهی برسید که کامل نیستید و در بعضی موارد باید بیشتر وقت بگذارید. همین آگاهی باعث می‌شود ناخودآگاه رفتار شما با دیگران تغییر کند و به دنبال ملاک‌های ارزشمند بیشتری بروید.

ویژگی دیگران را ببینید
به یقین در هر فردی می‌توان ویژگی منحصر به فرد و بسیار ارزشمندی را پیدا کرد. سعی کنید در اطرافیان‌تان آن ویژگی را پیدا و با فرد مقابل درباره‌اش صحبت کنید. این روش باعث می‌شود دیگری با شما احساس فاصله زیادی نکند و کم‌کم به شما نزدیک شود. این موضوع باعث صمیمیت‌تان با دیگران هم خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن