شهری

حریرچی: تا اطلاع ثانوی به مشهد و سایر شهرهای زیارتی سفر نکنید

کد خبر : 30741

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:در شرایط کنونی کرونایی که شمار مرگ و میرها افزایش یافته توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفرها تا اطلاع ثانوی، از جمله سفر به شهرهای زیارتی به ویژه شهر مشهد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان قدس رضوی، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه تشرف به بارگاه نوارنی ثامن الحجج(ع) و بازدید از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح اماکن متبرکه رضوی افزود: مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا با افزایش تعداد زائران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دشوارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی توانسته با مدیریت عالی و خردمندانه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی را برای زائران فراهم آورد و فراهم سازی امکانات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آستان قدس رضوی در سطح اماکن متبرکه رضوی بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی مورد بازدید قرار گرفت و مشاهده شد مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین خدام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی در نمازهای جماعت، چینش فرش‌ها، پوشش ماسک، ضد عفونی کردن اماکن متبرکه و توزیع محلول‌های ضد عفونی دست، شرایط مناسبی را برای زیارت زائران فراهم آورده‌اند.
حریرچی افزود: البته در برخی موارد مشاهده می‌شود مردم علی‌رغم این‌که ماسک از آستان قدس رضوی تحویل گرفته‌اند اما از آن استفاده نمی‌کنند و یا تجمعاتی دارند که خدّام به سرعت تذکر می‌دهند و سعی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح حرم مطهر رضوی دارند.

وی تاکید کرد: هنوز رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی سطح شهر مشهد نتوانسته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند و اماکن و فضاهای بیرون از حرم مطهر مانند داخل حرم نیست و خطر شیوع کرونا و ابتلا به کووید – ۱۹ وجود دارد.
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی از مساجد به دلیل عادی سازی و عادی پنداری شرایط کرونایی، گاه شاهد محدودیت‌هایی بوده‌ایم اما خوشبختانه حرم‌های چهارگانه در شهرهای مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دارای وضعیت مناسبی هستند.
حریرچی افزود: یکی از اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در راستای کمک رسانی و خدمت به محرومان و مستمندان در شرایط کرونایی، توزیع روزانه ۳۵ هزار ماسک در مناطق محروم است که این اقدام بسیار شایسته و درخور توجه است.
مدیرعالی حرم مطهر رضوی نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تشرف معاون کل وزیر بهداشت به بارگاه مطهر حضرت امام رضا علیه السلام گفت: برای ارائه خدمات مستمر به زائران و مجاوران محترم به طور جدّی از عموم مردم درخواست می‌کنیم که در تمام مدت زمان تشرف از ساعت ورود تا لحظه خروج و استفاده از اماکن حرم مطهر رضوی به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدّی داشته باشند.
محمدمهدی برادران افزود: اجازه نخواهیم داد که کوتاهی احتمالی در رعایت این نکات به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی، موجبات سخت تر شدن شرایط و خدای نخواسته اعمال دوباره محدودیت‌ها برای زیارت زائران و مجاوران را فراهم سازد.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ تن رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن