اخبار مهماقتصادی

فرار ۴۰ هزار میلیارد تومانی ‌مالیات در ایران!

کد خبر : 22351

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه رقم فرار مالیاتی در کشور قطعی نیست، گفت: اما طبق برآوردهای سازمان مالیات، ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران صورت گرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، امید علی پارسا ظهر امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولتی و بخش خصوصی استان خراسان رضوی اظهار داشت: باتوجه به سهم قاچاق و عوامل پنهان در این مسئله، رقم فرار مالیاتی در کشور قطعی نیست اما طبق برآوردهای ما، ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتیِ بخش خصوصی که تا پایان شهریور نسبت به پرداخت معوقات مالیاتی خود اقدام کنند، جرائم‌شان به صورت ۱۰۰ درصد بخشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بخشنامه که یکشنبه هفته آینده صادر می‌شود برای معوقات بخش دولتی هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.

پارسا با بیان اینکه وزرات راه و شهرسازی قول داده ‌زیرساخت لازم برای شناسایی خانه‌های خالی را تا پایان امسال فراهم کند، تصریح کرد: این سامانه، گرفتن مالیات از خانه‌های خالی را ممکن می‌کند.

وی اضافه کرد: لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تا پایان مرداد، چکش‌کاری و به وزارت اقتصاد ارجاع می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: داشتن اطلاعات اقتصادی شهروندان حق حاکمیت است. نمی‌شود ارائه اطلاعات اقتصادی به سازمان امور مالیاتی را دخالت در حریم شخصی عنوان کرد و انتظار دریافت عادلانه مالیات را هم داشت.

در ادامه نشست غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مشهد سفر می‌کنند.

وی اضافه کرد: جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارشنبه هفته آینده با حضور مسئولان یادشده و مدیران استان برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی ۶ درصد از درآمد ناخالص کشور، ۴ درصد منابع بانکی کشور، رتبه ۲۸ کشور در نسبت درآمد به هزینه یک خانوار و سهم ۵ درصدی ردر اعتبارات کشور را دارد.

وی ادامه داد: استان ما بر خلاف آنچه تصور می‌شود، ثروتمند نیست با وجود این درآمد مالیاتی که باید در استان جمع‌آوری شود، ۷/۵ درصد درآمدهای مالیاتی کشور است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: میزان درآمد مالیاتی که امسال باید در استان جمع‌آوری شود، نسبت به عملکرد پارسال، ۵۰ درصد رشد داشته است. هیچ کارشناسی چنین رشدی را تایید نمی‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی افزود: استان ما می‌تواند با درآمدهای داخلی و بدون نیاز به بودجه دولتی خودش را اداره کند به شرطی که اختیارات لازم را به استان بدهند. الان هر چقدر هم که درآمدهای استان بالا برود و به خزانه کشور واریز شود، نفعی به حال بودجه استان ندارد و میزان تخصیص همان ۵۰ درصد است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن