شهری

کاهش فزاینده ذخایر خونی مشهد

کد خبر : 30338

فعالیت تمام پایگاه های اهدای خون استان جهت خون گیری از هموطنان ادامه دارد.

صبح مشهد– به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش است و کلیه پایگاه های اهدای خون فعال هستند ، چشم های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می شود. پس از شیوع مجدد ویروس کووید۱۹ در سطح استان به ویژه مشهد مقدس و از آنجایکه این اداره کل پشتیبان ۶۰ مرکز بهداشتی و درمانی می باشد ، مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان اکنون این مراکز کمبود شدید ذخایر خون دارد.

دکتر مجید عبدالهی؛ مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی ، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی … نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.
یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد که دکتر عبدالهی در این رابطه بیان کرد: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.وی خاطرنشان کرد: افراد مومن ، خیّر و نوع دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

پایگاههای فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:
پایگاه اهدای خون ثامن : پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست
پایگاه امام رضا(ع): میدان تقی آباد – ابتدای خیابان دانشگاه
پایگاه امید: – خیابان شیرازی – نبش شیرازی ۳ – مجتمع تجاری اقامتی امید – طبقه منهای ۱
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر – چهارراه میلاد – بین استقلال ۲ و ۴
پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد – چهارراه مخابرات – شریعتی ۲۸
پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳
به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.
لطفا اهداکنندگان عزیز از آوردن همراه جدا خودداری نمایند
پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاهها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاهها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۰۰/۱۳ و در نوبت عصر از ۳۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ می¬باشد. در این اطلاعیه ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروههای خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانی که بدلیل کمبود امکانات پایگاهها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر گردیده است.”

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن