شهری

نایب رییس مجلس: اگر بتوانیم ردیف بودجه زیارت را باز می گردانیم

کد خبر : 43593

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:از دیروز نمایندگان مجلس پیشنهادها را به کمیسیونهای مربوطه می دهند و ۱۵ روز بعد بودجه به کمیسیون تلفیق داده خواهد شد و روند تخصصی بررسی بودجه انجام می شود و اگر بتوانیم ردیف بودجه زیارت را در بودجه ۱۴۰۱ بازمی گردانیم.

به گزارش صبح مشهد، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی خراسان رضوی افزود:در این صورت شاه بیت ردیف بودجه زیارت در سال ۱۴۰۱ با محوریت حضرت رضا(ع)، شهر مقدس مشهد خواهد بود.

وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی در موضوع بودجه زیارت، فرهنگ و گردشگری نظر مساعد خواهد داشت همچنین در مباحث حاشیه نشینی و مواردی که مربوط به پذیرش زایران داخلی و خارجی به ویژه در شهرهای مشهد و قم خواهد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه شوراها در کشورمان برگرفته از احکام نورانی اسلام و رای مردم است، مردم در کشور ما همه کاره اند و از اعضا شورای استان خراسان رضوی خواهش می کنم اعتماد مردم را دست کم نگیرند چون مردم با رای خود، آبروی خود را پای شما گذاشته اند.

نیکزاد افزود: اگر ما خلاف کنیم، مردم آن را از سمت شخص نمی بینند و می‌گویند شورا خلاف کرده است هر چند شوراهای اسلامی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و با کمبود اعتبار مواجه شوند اما مردم شهر به شما اعتماد کرده اند که باید قدر آن را بدانید.

وی با بیان این که برای شهرنشینی باید هزینه‌های آن را پرداخت کنیم ادامه داد: اگر خرج و دخل شهرنشینی اندازه شود نیازی به مداخله و بودجه دولت در امور شهری نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به عدم قرار گرفتن شوراها در جایگاه قانونی خود در کشور گفت: اگر شوراهای اسلامی در جایگاه ویژه قانونی خود قرار ندارند به دلیل عدم موازنه منابع مالی در این بخش است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن