استانی

وضعیت آب ۳۱ روستای شهرستان تربت جام تا یک ماه آینده بهبود پیدا می کند

کد خبر : 30178

وضعیت و چالش های حوزه آب روستایی تربت جام، تایباد،باخرز و صالح آباد در نشست مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان های تربت جام ، تابباد و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در مشهد بررسی شد.

صبح مشهد– در این نشست مدیر عامل آبفا خراسان رضوی با اشاره به ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از ابتدای سال جاری و خدمت رسانی به سه میلیون و ۳۰۰هزار جمعیت در شهرها و روستاهای استان از کمبود منابع اعتبار به عنوان یک مشکل عمده در اجرای پروژه های عمرانی نام برد و متذکر شد: این موضوع باعث توقف فعالیت های آبرسانی به شهرها و روستاهای تحت پوشش نشده است و این شرکت نسبت به تامین آب مشترکان منفعل عمل نمی کند.
سید ابراهیم علوی افزود: آبفا استان از ابتدای سال جاری ، تمام ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود را برای سقایی روستاهای استان بکار گرفته است که این موضوع شامل روستاهای حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد ، باخرز و صالح آباد هم می شود.
وی در همین رابطه اعلام کرد: تا یک ماه آینده وضعیت تامین آب ۳۱ روستای شهرستان تربت جام با اقدامات انجام شده شامل حفر، تجهیز ، جابجایی و اجاره و ویدئو متری چاه و اصلاح شبکه به صورت تعهدی و مشارکتی بهبود پیدا می کند.
وی برنامه های در دست اجرا را کوتاه مدت و تامین آب پایدار روستاهای مشکل دار را نیازمند اعتبارات بیشتر دانست .
وی با بیان اینکه اعتبارات در اختیار و استان پاسخگوی همه ی نیازها نیست ، از نماینده مردم تربت جام، تایباد ، باخرز و صالح آباد خواست از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های آبرسانی به روستا ها به ویژه “جامرود” در تربت جام را پیگیری کند.
وی همچنین به پروژه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب درشهرهای تربت جام و تایباد اشاره کرد و تنها راه اجرا و تکمیل این پروژه ها را ورود سرمایه گذاربخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: پساب حاصل ازتصفیه فاضلاب می تواند در بخش صنعت منطقه استفاده شود که علاوه بر حفط منابع آبی ، سرمایه گذار هم در بازه زمانی مشخص از سود منطقی برخوردار خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های تربت جام، تایباد ، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به گرم شدن هوا خواستار تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه خود شد.
جلیل رحیمی جهان آبادی ادامه داد: پروژه فاضلاب شهرتربت جام ورفع مشکل آب روستاهای این شهرستان را از طریق جذب سرمایه گذار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن