استانی

بسیج امکانات آبفا خراسان رضوی برای رفع چالش آب شهر بجستان

کد خبر : 53644

درپی بروز پی در پی چند اتفاق در خط انتقال آب شهر بجستان در جنوب خراسان رضوی که منجر به قطع آب مشترکان در مناطق مختلف شهر شد معاون بهره برداری و توسعه آب و مدیران دفاتربحران وپدافند غیر عامل وبهره برداری وتوسعه شبکه توزیع آبفا خراسان رضوی عازم این شهر شدند.

با حضور این افراد فرماندار بجستان با فراخوان مدیران شهرستان اقدام به تشکیل جلسه ستاد بحران کرد و موضوع اتفاقات مکرر در خط انتقال آب این شهر بررسی و پیگیری شد.

در این نشست معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا خراسان رضوی با اشاره به بروز چند اتفاق بر روی خط انتقال ۳۵ کیلومتری شهر ، علت را اختلاف سطح ۵۰۰ متری دشت منصوری به عنوان منبع اصلی تامین آب مشترکان و شهر بجستان اعلام کرد که با فشار ۲۴ بار سبب بروز اتفاقات متعدد در طول مسیر می شود.

“مهدی جهان طلب” اظهار داشت: برای رفع این مشکل پروژه احداث ایستگاه پمپاژ تعدیل فشار به ۱۲ بار در فاصله شش کیلومتری از مخزن ذخیره شهر در حال اجرا است که پیش بینی می شود ظرف ۱۵ روز آینده وارد مدار شود.

وی همچنین در گفتگو با خبرنگاران محلی از بجستان به عنوان یک شهر خاص نام برد که تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تقویت زیرساخت های آب شرب این شهر هزینه شده و تشریفات مناقصه احداث پکیج تصفیه خانه هم به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گفته وی در مجموع طی دو سال گذشته ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه برای بخش آب شهر بجستان تعریف شده که بی سابقه است.

مدیر امور آب فاضلاب بجستان هم با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر ۱۲ هزارنفری اظهار داشت: با هدف افزایش توان ذخیره سازی آب شهر بجستان اقدام به ساخت یک باب مخزن ذخیره سه هزار مترمکعبی شد و ظرفیت ذخیره سازی شهر به شش هزار متر مکعب افزایش یافت .

“محمدرضا اکبرنیا” با بیان اینکه ۹۰ درصد آب مورد نیاز این شهر از دشت منصوری و مابقی از منطقه “درزآب” تامین می شود افزود: تلاش شبانه روزی نیروهای بهره بردار برای تامین آب پایدار مشترکان ادامه دارد.

وی از ساخت سوله ، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ابنیه پروژه تعدیل فشار آب در خط انتقال آب شهر بجستان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال خبرداد ویادآورشد: ۳۰۰ میلیارد ریال هم به عنوان برآورد اولیه برای خرید دستگاه تصفیه آب شهر هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آب شرب مورد نیاز شهروندان بجستان از طریق ۱۸ جایگاه برداشت به صورت کارتی تامین می شود.

همچنین مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفا خراسان رضوی با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهابرای رفع اتفاق خط انتقال گفت: با رفع اتفاق موجود اقدام به آبگیری مخازن ذخیره آب خواهد شد که بین شش تا هفت ساعت زمان می برد.

رضا یاقوتی نیا افزود: به منظور تامین آب مورد نیاز شهروندان در مدت زمان عملیات رفع اتفاق پنچ دستگاه تانکر سیار شرکت آبفا خراسان رضوی آبرسانی به محلات شهر را انجام می دهند.

در ادامه معاون و مدیران دفاتر آبفا خراسان رضوی به همراه فرماندار بجستان در محل اجرای پروژه تعدیل فشار خط انتقال حاضر شدند و راهکارهای تسریع در اجرای پروژه را به پیمانکار ارائه دادند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن