اخبار مهم

بخشش مردی که همسر سومش را کشت+ جزئیات

کد خبر : 29629

مردی که همسر سوم خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم مقتول از پای چوبه دار به زندگی بازگشت
به گزارش صبح مشهد به نقل از بهار این مرد از ۱۱ سال قبل در زندان به سر می‌برد و در این مدت اولیای دم مقتول بر اجرای حکم قصاص اصرار داشتند تا اینکه بالاخره در آخرین دقایق اعلام گذشت کردند و مرد میان‌سال از مرگ نجات یافت.
سابقه پرونده
کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار شامگاه ۱۱ دی سال ۸۸ از قتل زنی ۳۲ ساله به نام مهشید در خانه‌اش مطلع شدند و وقتی به محل حادثه رفتند مشاهده کردند این زن با ضربه چاقو که به گلویش اصابت کرده، جانش را از دست داده است. شواهد زیادی در صحنه جرم وجود داشت که نشان می‌داد این زن به دست شوهرش به نام شایان کشته شده است. نخست آنکه در محل جنایت هیچ اثری از ورود فرد غریبه وجود نداشت،از سویی هیچ سرقتی از محل حادثه انجام نشده بود. وقتی شایان بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت، به قتل اقرار کرد. متهم در اعترافاتش گفت: من سه بار ازدواج کرده‌ام و مهشید همسر سومم بود.

روز حادثه به خانه دخترم که از ازدواج دومم بود رفتم. مهشید از این کار من عصبانی شد و وقتی به خانه برگشتم با من دعوا کرد و گفت میان او و دخترم باید یک نفر را انتخاب کنم. این‌طور بود که جر و بحث بین ما شروع شد و دقایقی ادامه داشت، اما چون نمی‌خواستم دعوا طولانی شود، در نهایت عذرخواهی کردم تا همه‌چیز تمام شود، اما مهشید نه‌تن‌ها سکوت نکرد بلکه با دمپایی من را زد. این کارش باعث شد به‌شدت عصبانی شوم به‌گونه‌ای که نتوانستم خودم را کنترل کنم.متهم به قتل ادامه داد: درحالی‌که از شدت عصبانیت کنترلی بر رفتارم نداشتم، به آشپزخانه رفتم، چاقویی برداشتم و با آن ضربه‌ای به گردن مهشید زدم که ناگهان خون همه‌جا را گرفت. او روی زمین افتاد و بلافاصله جانش را از دست داد.پرونده این همسرکشی بعد از گذراندن مراحل مقدماتی به شعبه ۱۱۳ وقت دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. در جلسه محاکمه اولیای دم مقتول اعلام کردند تنها خواسته‌شان اجرای حکم قصاص است و تفاضل دیه را نیز می‌پردازند. هیئت قضات بعد از بررسی پرونده با توجه به اینکه تردیدی در قاتل‌بودن شایان وجود نداشت، او را به مرگ محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و به این ترتیب شایان تا یک قدمی چوبه دار پیش رفت.
بعد از آن دایره صلح و سازش دادسرای جنایی تهران چند جلسه با اولیای دم برگزار کرد تا بتواند آن‌ها را به گذشت راضی کند، ولی این جلسه‌ها بی‌نتیجه ماند و شکات همچنان بر اجرای حکم اصرار داشتند. در نهایت شایان چند روز پیش پای چوبه دار رفت، اما در نهایت اولیای دم اعلام گذشت کردند. شایان بعد از محاکمه به‌لحاظ جنبه عمومی جرم با توجه به اینکه ۱۱ سال را در زندان سپری کرده است، آزاد می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن