استانی

پرونده قضایی برای عاملان مراسم عروسی در کاشمر تشکیل شد

کد خبر : 39863

دادستان کاشمر برای عوامل برپایی یک جشن عروسی که با حضور انبوه جمعیت بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در این شهرستان برگزار شد، دستور رسیدگی صادر کرد و پرونده قضایی تشکیل داد.

صبح مشهد– اقدام دادستانی کاشمر در پی انتشار تصاویر این مراسم عروسی در فضای مجازی که حضور صدها نفر را در فضای روباز مدرسه روستای کسرینه واقع در بخش مرکزی این شهرستان بدون استفاده از ماسک صورت و رعایت فاصله فیزیکی نشان می‌داد، صورت گرفت.

دادستان کاشمر روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اطلاع از این رخداد پرونده قضایی برای آن باز شد و تحقیقات به منظور روشن شدن جزییات در جریان است.

غلامحسین طالعی افزود: این پرونده قضایی پس از پایان تحقیقات وارد مراحل بعدی شده تا با متخلفان و مسببان برپایی اجتماع در وضعیت شیوع ویروس کرونا بدون رعایت پروتکلهای پیشگیرانه بهداشتی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا با توجه به وضعیت خطیر شیوع ویروس همه‌گیر برگزاری هرگونه مراسم و تجمع ممنوع است.

دادستان کاشمر همچنین به عموم مردم توصیه کرد با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا نسبت به رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه حساس بوده و از برپایی هرگونه اجتماع به به هر بهانه‌ای پرهیز نمایند.

امام جمعه کاشمر نیز در این خصوص گفت: در شرایط قرمز کرونایی که برای حفظ سلامتی جان مردم، نماز جمعه را تعطیل می‌کنیم شاهد یک مراسم جشن عروسی بودیم که با وجود جمعیت زیادی در آن هیچکدام نه ‌تنها از ماسک استفاده نکرده بودند بلکه فاصله‌گذاری اجتماعی هم ‌رعایت نشده بود.
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با توجه به اینکه این مراسم در فضای مدرسه روستا برپا شده از آموزش و پرورش و همچنین نیروی انتظامی کاشمر خواستار بررسی موضوع شد.

روستای کسرینه در فاصله پنج کیلومتری شهر مرکزی شهرستان کاشمر قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاها هستند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن