اخبار مهم

اعدام برای “آدم کش های کرونایی” در مشهد + جزییات

کد خبر : 29508

اتهام افساد فی الارض از طریق مشارکت در بیش از ۶۰ قتل عمدی به ۱۴ عضو شبکه سازمان یافته «آدم کش های کرونایی» در مشهد تفهیم شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان ماجرای عرضه الکل های تقلبی و سمی در کشور، همزمان با شیوع کرونا در حالی آغاز شد که سودجویان بازار کرونا برای افزایش درآمدهای هنگفت خود از جان مردم هم نگذشتند. آنان که لقب «آدم کش های کرونایی» را گرفتند ، با شگردهای متقلبانه الکل های صنعتی و متانول را به الکل های خوراکی و طبی تغییر دادند و در بازار توزیع کردند. در این میان عده ای ناآگاه در شرایط ترسناک روزهای آغازین یورش ویروس کرونا با تبلیغات گسترده سودجویان به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک، به مصرف الکل های تقلبی روی آوردند به گونه ای که در چند استان کشور آمار مرگ و میر بر اثر مصرف الکل های سمی و تقلبی حتی از ویروس کرونا هم پیشی گرفت و صدها نفر در استان های البرز، فارس، اردبیل، مازندران، خوزستان، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی و خراسان رضوی قربانی سودجویان بازار شدند و جان خود را از دست دادند. در همین حال عده زیادی نیز نابینا شدند و برخی هم با تلاش کادر درمانی از مرگ حتمی نجات یافتند. به دنبال نفوذ و آغاز فعالیت شبکه سازمان یافته آدم کش های کرونایی در مشهد، آمار مسمومان بستری در بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و امام رضا(ع) مشهد طی چهار ماه اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز به طور چشمگیری افزایش یافت و در این میان بیش از ۷۰ نفر در استان خراسان رضوی جان خود را بر اثر مسمومیت با الکل های تقلبی از دست دادند که بیش از ۶۰ نفر آن ها مربوط به شهر مشهد بود.
در پی وقوع این حوادث تلخ، بلافاصله قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) وارد عمل شد و دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری جدی این ماجرا صادر کرد چرا که «آدم کش های کرونایی» جان مردم را به خطر انداخته بودند و هر روز بر آمار قربانیان افزوده می شد. گزارش خراسان حاکی است: بنابراین به دستور قاضی محمدحسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) پرونده ای در شعبه ۲۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد و رسیدگی به پرونده معروف به «آدم کش های کرونایی» توسط قاضی دکتر حسن زرقانی ادامه یافت. قاضی پرونده نیز پیگیری و ریشه یابی دقیق فعالیت سازمان یافته اعضای این شبکه را به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرد و بدین ترتیب کارآگاهان در چند عملیات هماهنگ و ضربتی موفق شدند ۱۴ عضو اصلی این شبکه را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند. بررسی های مقدماتی قاضی زرقانی نشان داد که سودجویان کرونایی ۱۳ بشکه الکل صنعتی را که از تهران به منظور تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده وارد مشهد شده بود ، به عنوان الکل اتانول وارد بازار سیاه کرده و شهروندان زیادی را به کام مرگ فرستاده اند.

بنابراین گزارش، پس از دستگیری اعضای این شبکه، رسیدگی مقدماتی به پرونده آنان با راهنمایی های قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در حالی آغاز شد که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین به قتل رسیدن بیش از ۶۰ نفر در مشهد بر اثر مصرف الکل های تقلبی، قاضی دکتر زرقانی اتهام افساد فی الارض و مشارکت در ۶۰ قتل عمدی را به اعضای این شبکه تفهیم کرد. رسیدگی دقیق به اتهامات اعضای این شبکه سازمان یافته که سرنخ آن به تهران رسیده است در حالی ادامه یافت که قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) بر ریشه یابی این پرونده برای پیشگیری از مرگ ومیر شهروندان به خاطر سودجویی های عده ای زراندوز و ارائه توصیه های بهداشتی به مردم تاکید دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن