زندگی

چرا بعضی زنان خیانت می‌کنند

کد خبر : 29289

مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود زن به شوهرش خیانت کند، کمبود روابط عاطفی و احساسی است.

صبح مشهد– دکتر پرویز رزاقی، روان‌شناس، در یادداشتی در روزنامه جام جم به بررسی دلایل خیانت زنان پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

تامین نشدن نیاز احساسی دلیل خیانت زنان

معمولا زنان با نیازهای احساسی و ایده‌آلی که در ذهن تصور می‌کنند، با یک مرد ازدواج می‌کنند. اما زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شوند و نیازهای احساسی‌شان تامین نمی‌شود، در مواردی این ناکامی‌ها می‌تواند به خیانت منجر شود. علت دوم را می‌توان در خیانت مردان جست‌وجو کرد. یعنی وقتی زن می‌بیند شوهرش به او خیانت کرده و رقیب پیدا کرده است، با برقراری رابطه با مرد دیگر، از همسرش انتقام می‌گیرد.

در کنار اینها پرخاش‌های متعدد، کتک زدن، عصبانیت و واکنش‌هایی از این قبیل باعث می‌شود زن از شوهرش بریده و به او خیانت کند .علت بعدی در خصوص رفتار مردان است. بسیاری از مردان، احساسات خود را چندان نشان نداده و به زبان نمی‌آورند. مرد با خودش این طور فکر می‌کند که من همسرم را دوست دارم، پس همین کافی است؛ در حالی‌که زن دوست دارد جمله «دوستت دارم» را از همسرش بشنود. این تفاوت‌های شخصیتی به قدری فاحش است که مرد از نیازهای احساسی همسرش غافل می‌شود و با ناکامی زن، هیچ بعید نیست او برای تامین نیازهای عاطفی‌اش به سمت برقراری ارتباط با مرد دیگری برود.

وابستگی مرد به خانواده خود نیز ممکن است به قدری باشد که قدرت تصمیم‌گیری را از او سلب کند و همسر را به بن‌بست بکشاند تا جایی که زن روابط عاطفی و کلامی‌اش را با او قطع کند. همین موضوع باعث می‌شود تا به برقراری ارتباط در فضای خارج از خانه فکر کند.

نیاز مادی از دلایل دیگر خیانت

نیاز مادی نیز از علل دیگر خیانت زن است. مرد از زنش حمایت لازم مادی را نمی‌کند و او نیز برای تامین نیازهای مادی‌اش، با مرد دیگری ارتباط برقرار می‌کند. نبودن شوهر درکنار زن هم خیانت را رقم می‌زند. وقتی شوهر نباشد، زن پس از مدتی احساس خلأ عاطفی کرده و برای پر کردن آن به‌سمت مرد دیگری می‌رود.


چند عامل که باعث خیانت زنان می‌شود

گاهی زن در خلال روابط اجتماعی که در محل کارش با دیگران دارد، ممکن است دچار لغزش شود. یعنی در طول همکاری به دلیل رابطه عاطفی که بین او و مرد دیگری شکل می‌گیرد، آن مرد را با شوهر و زندگی‌اش مقایسه می‌کند و اگر نتواند کاستی‌های همسرش را قبول کند، ممکن است دچار لغزش شود.

کمال‌طلبی هم عامل دیگری است که زمینه خیانت را در زنان فراهم می‌کند. این زنان قبل از ازدواج، به دنبال یک زندگی بی‌عیب و نقص بودند، اما بعد از ازدواج با چیزی روبه‌رو می‌شوند که خلاف انتظار آنان بوده است و همین موضوع آنان را دچار سرخوردگی می‌کند.

تنوع‌طلبی در برخی زنان هم مشاهده می‌شود و تنها خاص بعضی مردان نیست. یعنی زنانی که دوران مجردی در روابط پایدار و عمیقی قرار نداشتند، وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند و می‌بینند که شرایط فعلی‌شان با گذشته فرق دارد و همسرشان از بسیاری موارد حتی ظاهر با فردی که قبل از ازدواج با او رابطه داشته فرق می‌کند، به زندگی و همسرشان وفادار نمی‌مانند و خیانت می‌کنند.

در میان عواملی که نام بردیم، مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود زن به شوهرش خیانت کند، کمبود روابط عاطفی و احساسی است. مرد خودش را با شبکه‌های اجتماعی سرگرم می‌کند، با زن صحبت نمی‌کند، برای همسرش وقتش را خالی نمی‌کند، با هم به مسافرت نمی‌روند و مسائلی از این قبیل باعث می‌شود تا زن همچنان مشتاق شنیدن پیام احساسی و روانی از سوی شوهرش باشد، اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد و خیانت و حوادث پس از آن مانند قتل رقم می‌خورد.

برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق تلخی لازم است که مرد در اولین مرحله، نیازهای مادی، عاطفی و احساسی همسرش را تامین کند و پیام‌هایی حاوی عشق و عاطفه و دوست داشتن را به او بدهد. اگر مرد پرخاشگر است، به مشاور مراجعه کند تا با استفاده از آموزش‌های او، خشم خود را کنترل کند. اگر زن می‌گوید از زندگی‌ خسته شده‌ام، مرد باید به پیام‌های کلامی که همسرش می‌دهد، توجه کند. در این بین زن هم بهتر است نگرش خود را تغییر بدهد سعی کند فضای خانه را گرم کرده و شرایطی را ایجاد کند که باعث عصبانیت همسرش نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن