شهری

بیمارستان رضوی مشهد دومین بیمارستان کشور در ارزیابی وزارت بهداشت شد

کد خبر : 42802

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی در بین هزار و ۶۰ بیمارستان کشور به لحاظ کسب بالاترین رتبه سنجش ارزشیابی (اعتباربخشی) دومین بیمارستان کشور شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محسن محور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ارزیابی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح اعتبار بخشی بیمارستانهای کشور در ۲ مرحله طی ۲ سال گذشته انجام شده است و بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با امتیاز ۹۴.۸۴ درصد رتبه عالی را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در این ارزیابی، هشت بیمارستان، رتبه عالی را کسب کردند که ۶ بیمارستان از این تعداد دولتی بوده‌اند و ۲ بیمارستان از جمله بیمارستان رضوی خصوصی و غیر دانشگاهی هستند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: ارزیابی انجام شده در ۱۹ محور نظیر مدیریت کیفیت، خدمات پرستاری، بهداشت محیط، تجهیزات پزشکی، مدیریت پیشگیری از عفونت، مراقبت مادر و نوزاد، مدیریت دارو، تصویر برداری، طب انتقال خون، خدمات آزمایشگاهی، مدیریت خدمات سرپایی و احترام به حقوق دیگران انجام شده است‌.

محور افزود: دریافت لوح بیمارستان عاری از دخانیات و لوح سبز محیط زیست ویژه کنترل عفونت و بهداشت از دستاوردهای منحصر به فرد بیمارستان رضوی در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این بیمارستان وابسته به آستان قدس رضوی با ۳۲۰ تخت مصوب در فضایی به مساحت ۳۹ هکتار در ۲ مجموعه ساختمانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است .

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با اشاره به اقدامات این بیمارستان طی ۲ سال اخیر گفت: راه‌اندازی ۱۱ اتاق عمل مجهز و زیبا، راه اندازی هشت واحد دندانپزشکی، هفت تخت دیالیز، توسعه بخش های دارویی، تولید هفت رادیو دارو، راه‌اندازی مرکز مهارتی و آموزش حرفه‌ای برای تربیت نیرو در رشته فلوشیپ معادل فوق تخصصی، آغاز عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی و برپایی ۱۸ وبینار پزشکی در سطح ملی و بین‌المللی از جمله این اقدامات بوده است.

دکتر محور افزود: هم‌اکنون تمام خدمات درمانی که در ایران و دنیا ارائه می‌شود در بیمارستان رضوی با بهترین تجهیزات و امکانات قابل ارائه است و فقط این بیمارستان بخش پیوند مو برای پذیرش بیماران گردشگر سلامت را ندارد.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا این بیمارستان از بابت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر درمان بیماران غیر کرونایی و کمک به درمان بیماران کرونایی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تمام دستورالعمل‌های ارائه شده را اجرا نموده است.

بیمارستان رضوی با همه سازمانهای بیمه گر قرارداد دارد
رییس بیمارستان رضوی مشهد گفت: این بیمارستان هم اکنون با هم شرکتهای بیمه‌ای در قالب بیمه پایه و مکمل قرارداد دارد و از بابت پوشش بیمه‌ای بیماران مراجعه کننده هیچ مشکلی وجود ندارد.

دکتر محور افزود: ۶۰ موسسه و سازمان بیمه‌گر نظیر بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه جانبازان و بیمه ارتش با بیمارستان فوق تخصصی رضوی قرارداد دارند.
وی اضافه کرد: با کمال تاسف برخی به علت رقابت‌های ناسالم ایجاد شده، بر این تصورند که بیمارستان رضوی برای افراد با تمکن مالی خدمات می‌دهد در حالی که دریافت هزینه درمانی در این بیمارستان بر اساس تعرفه سایر بیمارستانهای خصوصی انجام می‌شود.
او ادامه داد: این درحالی است که سالانه مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیمارانی که مشکل پرداخت هزینه دارند از سوی مددکاری بیمارستان تخفیف و به بیماران کمک می‌شود.

درمان ۹ هزار بیمار بستری و سرپایی کرونایی در بیمارستان رضوی
معاون درمان بیمارستان رضوی مشهد هم با اشاره به اقدامات این بیمارستان در دوران کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از هفت هزار و ۳۰۰ بیمار سرپایی و ۲ هزار بیمار بستری کرونایی در بیمارستان رضوی تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.

دکتر کامبیز توتونچی افزود: در دوران کرونا هیچ محدودیتی از بابت پذیرش بیماران کرونایی نداشتیم و از سوی دیگر این بیمارستان با وجود این که به بیماران کرونایی خدمات می‌داد به عنوان مرکز درمانی پاک برای بیماران غیر کرونایی هم فعالیت می کرد چرا که ورودی‌ها و ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی بیماران کرونایی و غیر کرونایی به صورت جدا و مستقل بود.

وی اضافه کرد: در موج پنجم کرونا ۱۰۰ تخت توسط بیمارستان رضوی برای بیماران کرونایی اختصاصی یافت و همچنین روزانه ۳۰۰ بیمار سرپایی برای دریافت رمدسیویر به این بیمارستان مراجعه کرده و ۳۲۰ سی.تی.اسکن ریه در شبانه روز در این بیمارستان انجام می‌شد.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماریهای مختلف برخوردار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن