شهری

در هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی با قضات دیوان عدالت اداری :

مشکلات مردم در حوزه دیوان عدالت اداری و وزارت میراث‌فرهنگی به اشتراک گذاشته شد

کد خبر : 53986

رئیس شعبه سه تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور گفت: مشکلات مردم در حوزه دیوان عدالت اداری و وزارت میراث‌فرهنگی برای حل و فصل به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین جواد جباری امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی با قضات دیوان عدالت اداری که در مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در این نشست برخی مواد اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ مرور شد.

رئیس شعبه سه تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور ادامه داد: برابر قانون جدید از نظر کارشناسان و متخصصان در حوزه ثبت آثار تاریخی بهره خواهیم گرفت.

او با بیان این‌که انجام دقیق فرآیند ثبت و ابلاغ آراء ثبتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید این فرآیند و ابلاغ ثبت اثر در فهرست میراث ملی به نحو احسن انجام و اطلاع‌رسانی لازم به مالکان انجام شود.

جباری خواستار شفافیت و اطلاع رسانی دقیق ثبت اثر و شرایط ثبت و مزایای ثبت اثر به مالکان شد و افزود: اگر برای ملکی حریم تعیین می‌کنید همسایه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در برخی موارد تا زمانی که به آن‌ها ابلاغ نشود از حریم اطلاعی ندارند.

او تاکید کرد: باید مردم در زمان خرید و فروش از قوانین و محدودیت‌های عرصه و حریم مطلع شوند و شرایط برای آن‌ها تشریح و تو ضیح داده شود.

جباری با اشاره به برخی محدودیت‌ها برای طرح شکایت از دستگاه‌های دیگر در دیوان عدالت اداری اظهار کرد: برابر قانون جدید در مواردی که مثلا محیط زیست، یا میراث‌فرهنگی نمی‌توانند در دیوان عدالت طرح دعوی کنند این امکان وجود دارد که سازمان‌های مردم نهاد در دیوان شکایت کنند.

رئیس شعبه سه تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به برخی مصوبات در شورای تامین شهرستان یا استان‌ها تاکید کرد: امکان درخواست ابطال مصوبات شورای تامین نیز وجود دارد باید ابطال آن درخواست شود و در صورتی که در حیطه وظایف قانونی شورای تامین نباشد دیوان می‌تواند آن را باطل کند.

در نشست هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی با قضات دیوان عدالت اداری ادارات کل استانی به صورت برخط حضور داشتند و در پایان نشست سوالات خود در حوزه آراء دیوان عدالت اداری مطرح کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن