اخبار مهم

کار زشت جوان پلید با دختر ۱۸ ساله در مشهد

کد خبر : 28597

یک مرد ناشناس در فضای مجازی آبروی دختر ۱۸ ساله ای را برد و توسط پلیس فارس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه انتقام جویی در فضای مجازی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: کاربران آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.
سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی ۱۸ ساله به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام که موجب در خطر بودن ابرو و سلب آسایش وی شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد مدتی قبل شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوص ام را به قصد تهدید و سلب آسایش برایم ارسال کرد .

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

دستگیری متهمی که آبروی همکلاسی اش را برده بود
وی با اشاره به پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارشناسان افزود: متهم که همکلاسی دانشگاهی شاکیه بود پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات متهم به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکیه عنوان کرد و گفت: با شاکیه در دانشگاه آشنا و از ایشان خواستگاری نمودم ولی ایشان جواب منفی داد و این موضوع باعث شد که دست به چنین کاری بزنم که از این اقدام، خیلی پشیمانم.

بازداشت فردی که به قصد انتقام در فضای مجازی هتک حیثیت کرده بود
این مقام سایبری به کاربران هشدار داد و گفت: سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می دهد، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آن‌ها‌، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه‌دار شدن اعتماد آن‌ها شده است لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

وی در ادامه به شهروندان گفت: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره نموده اند باشند و نکات امنیتی را همواره رعایت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن