دانش و فناوری

یک فعال گیاهان دارویی خبر داد؛

غنی ‌بودن ایران از لحاظ ارزش دارویی گیاهانش در جهان تایید شده است / نسل جوان را باور کنید!

کد خبر : 28302

هیچ گیاهی نروید که رو برگش الحمد ولله رب العالمین نگوید، تا انتهای دنیا هرچه رو زمین است از زیر زمین امده روزی که بشر پا به زمین گذاشت از دل زمین بیرون اورد هر انچه که توانست وبعد از این هم ادامه دارد…

یک فعال و علاقه مند به گیاهان دارویی از تحقیق برای ساخت شربتی خبر داد تا بتواند بیماری های ویروسی همچون سرما خوردگی و سارس و سایر عفونت های ریوی را از بین ببرد.

به گزارش صبح مشهد، سید علیرضا حسینی درمصاحبه خبری گفت: یکی از بزرگ ترین چالش های بدن انسان درگیری همیشگی با عفونت بوده و ویروس ها وباکتریها شناخته شده تهدید کننده بدن، امروزه جهش بزرگی یافته اند.

این جوان علاقه مند به گیاهان دارویی ادامه داد: تحقیقاتی که برروی برخی گیاهان بومی ایران داشتم نشان داد، داروهایی وجود دارند که به سرعت جلوی پیشروی برخی عفونت ها رو گرفته وسلول آسیب دیده را باز سازی میکنند. گیاهانی هستند که هزار خاصیت دارند لذا من از ترکیب دو گیاه و مشتقاتی دیگر، عصاره ای را به‌عنوان نمونه اولیه تهیه که در درمان بیماریهای سرفه گلو درد وعفونت ریه به سرعت جواب داده وسرماخوردگی شدید رو ظرف یک یا نهایتا دو روز کاملا خوب می کند.

حسینی با اشاره به بحران ویروس کویید ۱۹ افزود: معتقدم کرونا ویروس هم می تواند با داروهای گیاهی درمان یا مخاطرات آن کاهش یابد چرا که این محلول آن قدر قوی هست که زیر میکروسکوپ مشاهده کردم وقتی به ویروس می رسد، عامل مهاجم را محو می کند که حاضرم آن را جهت تست در اختیار حوزه های پژوهشی دانشگاهی قرار دهم.

وی ادامه داد: چند سال پیش دارویی برای مریضی دام در کرج ارائه و ثبت کردیم که جزو برگزیدگان کشوری محسوب شد.

حسینی با اشاره به نتایج مثبت تست داروی گیاهی درمان کرونا بر روی بیماران که اخیرا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله مطرح شده، گفت: شنیدم این دارو بر روی چند بیمار کرونایی تست شده و خوشبختانه نتایج آزمایشگاهی مثبتی داشته و قرار هست تا پنج تا شش ماه آینده نتایج آن اعلام گردد. پس این جای امیدواری دارد که گیاهان دارویی بومی ایران می توانند در شرایط بحرانی اخیر، نقش کارآمدی و سرنوشت ساز خود را نشان دهند.

وی همچنین اشاره ای هم به سخنان معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشت و خاطر نشان کرد، قرار هست به محققان و اعضای هیات علمی و دانشجویان فعال در حوزه درمان کووید-۱۹(کرونا) امتیازات ویژه اعطا وطرح های ارائه شده با محوریت بیماری کووید-۱۹ در نهایت در مدت ۴۸ ساعت داوری ، بررسی اخلاقی و تعیین تکلیف شود، لذا همین جا از مسئولین ذیربط خواهشمندم طرح تحقیقاتی بنده را هم مورد بررسی و کنکاش آزمایشگاهی قرار داده و نتایج مثبته آن را در اختیار جامعه سلامت قرار دهند.

سید علیرضا حسینی در ادامه با اشاره به این که هر چقدر مردم از وجود داروهای گیاهی و اثرات آنها بیشتر مطلع باشند قدرت انتخاب بیشتری پیدا می‌کنند، خاطر نشان ساخت: با توجه به این که توزیع و پخش دارو در عطاریها هم غیرقانونی است مردم نمی‌توانند به راحتی با داروهای گیاهی تولیدشده داخلی آشنا شوند. اما اگر داروخانه‌های گیاهی تشکیل شوند مردم اطلاعات کافی راجع به داروهای گیاهی به دست خواهند آورد و مسؤولین فنی چنین داروخانه‌هایی تنها روی فروارده‌های گیاهی تمرکز خواهند داشت.

وی افزود: هنوز داروهای شیمیایی نیز به طور کامل موفق به درمان این بیماریها نشده‌اند و من شخصا اعتقاد دارم سبد دارویی ما در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است.

وی ادامه داد: این امر به اشتغال‌زایی کمک زیادی می‌کند. همچنین گیاهان دارویی بومی از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار هستند. غنی‌بودن ایران از لحاظ ارزش دارویی گیاهانش در جهان تایید شده است. از طرفی این نکته هم حائز اهمیت است که عصاره بدست آمده از گیاه دارویی دقیقاً چیزی باشد که مدنظر است. وقتی گیاه دارویی را خودمان فرآوری می‌کنیم در این مورد یقین وجود دارد اما وقتی عصاره‌ای مثلاً از خارج از کشور خریداری شود، با وجود آزمونهایی که صورت می گیرد، این اطمینان به طور کامل وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که ما به گیاهان دارویی بومی کشور خود تکیه داریم و امیدوارم مسئولین با باور جوانان و علاقه مندان به این رشته، فضای رشد و پیشرفت را در سالی که به فرموده رهبری، جهش تولید نام گذاری شده بیشتر از گذشته، فراهم آورند./

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن