اخبار مهم

۳۳ مرکز عرضه فراورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد

کد خبر : 58013

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: ۲۳ مرکز متخلف عرضه و فروش فراورده های خام دامی در این استان طبق بازدیدهای نظارتی طرح سلامت نوروزی تاکنون پلمب شده است.

به گزارش صبح مشهد، محمود قربان زاده روز پنجشنبه افزود: با اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تا پایان روز هشتم فروردین ماه جاری تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۶ بازدید نظارتی از این مراکز انجام شده است.

وی آغاز اجرای طرح نظارتی دامپزشکی خراسان رضوی را از ۱۹ اسفند ماه پارسال عنوان و بیان کرد: این طرح با حضور ۱۱۶ گروه دامپزشکی شامل ۱۹۶ کارشناس اجرا می شود که در این مدت بیش از ۱۴۶ هزار و ۳۸۱ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف و حدود ۲۹ تن نیز معدوم شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان مصرف نمایند، مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند.

قربان زاده با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز از شهروندان درخواست کرد تا با مشاهده تخلفات در این زمینه، مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

طرح سلامت نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن