اسلاید شو

گلایه نامزدهای اصولگرای مشهد از شانا ( شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی )

کد خبر : 27777

برخی نامزدهای اصولگرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد نسبت به سازوکارهای “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی” (شانا) در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انتقاد کردند.

به گزارش صبح مشهد، سه نامزد اصولگرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه شب در نشستی به میزبانی “جبهه آرمانخواهان واقع بین” عملکرد و سازوکار معرفی نامزدهای اصلح توسط “شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی” (شانا) در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را نقد کردند.

“شرط امضای میثاق نامه برای حضور نامزدها در روند بررسی نامزد اصلح” توسط “شانا” از جمله موارد انتقادی بود که بر اساس این شرط اگر شورا با حضور نامزدی در جمع منتخبین نهایی مخالفت کند، نامزد برای حفظ وحدت باید از ادامه حضور در جریان انتخابات صرفنظر نماید.

نماینده کنونی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با سه دوره سابقه حضور در مجلس در این نشست گفت: ۲ سال قبل هسته اولیه جلسات برای ایجاد سازوکار واحد برای وحدت اصولگرایان تشکیل شد و آقای احدیان (دبیر کل سابق جبهه آرمانخواهان واقع بین) نیز در آن نشست‌ها حضور داشتند و در جریان این روند بودند، با وجود همه نکات مثبتی که سازوکار به دست آمده داشت اما تاکید می‌کنم حجت شرعی فرد برای حضور در انتخابات با میثاق نامه مطرح نمی‌شود و کسی که خود را اصلح می‌داند در انتخابات نامزد می‌شود.
سید امیرحسین قاضی زاده افزود: اتفاقی که در این دوره برای ایجاد سازوکار انتخاب نامزد اصلح (در میان اصولگرایان) افتاده به نسبت از دوره های قبل بسیار بهتر است، مثلا در این دوره ذینفعان از شورا خارج شدند، در حالی که در دوره‌های قبل افرادی که خود نامزد انتخابات بودند در خصوص تعیین نامزد اصلح در شورا نظر می‌دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به تشریح شرایط در انتخابها پرداخت و گفت: بر اساس اینکه چه موقعیتی باشد و براساس مصالح تصمیم میگیریم.

وی افزود: در سازوکار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مسائلی از قبیل اینکه آیا همه گروهها وزن صحیحی گرفته اند و یا اصولا وزن افراد به درستی تعیین شده جای بحث دارد اما در مجموع افراد در رای باید به حجت شرعی برسند که اصلح کیست و یا به افرادی رجوع کنند که کارشناس این موضوع باشند،

از مرزبانی نمایندگان کنونی مشهد تشکر شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: الان موج تغییر در کشور به راه افتاده است و باید توجه داشت در شرایطی که نیروهای انقلابی در اقلیت بودند، حداقل همین نیروهای مشهدی در مجلس کار خود را به درستی در حراست از مرزهای انقلاب انجام دادند، نیروهای انقلابی در برخورد با حداقل چهار نماینده کنونی مشهد در مرحله تغییر و انتخابات باید به گونه ای از این‌ مرزبانی تشکر کنند.

سعید شعرباف تبریزی نیز که به عنوان نامزدی جوان در این دوره انتخابات حضور دارد گفت: مشهد تجربه های مثبت و منفی را در تعیین لیست واحد در ادوار مختلف انتخابات تجربه کرده است، سابق نیز لیستی واحد را از طرف آیت الله طبسی به عنوان نماینده ولی فقیه اعلام میکردند همان زمان نیز افرادی در درون جریان انقلابی مقابل این نوع لیست دادن ایستادند.
وی ضمن برشمردن تغییرات مثبت در ایجاد سازوکار جدید برای انتخاب نامزدهای اصلح در این دوره گفت: با چه ملاکی امضا میثاق نامه شرط نهایی برای حضور نامزد در فرایند انتخاب توسط شورا است؟ شرط حق وتو دادن به شورا صحیح نیست و مبنای عقلی ندارد، اینکه اگر کسی امضا ندهد در جریان انتخابات حاضر نخواهد شد غلط است.

وی تصریح کرد: باید اجازه تکثر و وجود تفکرات مختلف را رعایت کنیم، این که وحدت را در لیست ثابت ببینیم قابل قبول نیست.

شعرباف افزود: این مدل لیست دادن که همه منتظریم جمعه ۲۲ بهمن لیست داده شود و همه برویم آن را تکثیر کنیم موجب شده الان بسیاری از مجموعه های فکری در شهر کنار بکشند و لیست ندهند.
این نامزد جوان تصریح کرد: دنبال تعامل هستم اما به جاهایی رسیدیم که مجبور شدیم بواسطه برخی فرآیندهای خطرناک از لیست واحد کنار بکشیم.

لزوما لیست واحد به جریان انقلابی کمک نمی کند

وی با بیان اینکه الان به جای بررسی مسائل مشهد همه نیروهای حزب اللهی به مساله وحدت می پردازند گفت: لزوما لیست مشترک کمکی به جریان انقلاب نمیکند،

این فعال سیاسی تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بر اساس اعلام هر دو جریان حامی رئیسی و قالیباف، در آن شرایط کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی یک اشتباه استراتژیک بود، لذا در این انتخابات نیز لیست واحد لزوما مفید نیست و ما را به نتیجه نمی رساند.

دبیر کل جبهه آرمانخواهان واقع بین نیز خواستار نقد مجلس شد و گفت: اگر قرار است مجلس نقد شود و به عملکرد ان بپردازیم چه زمانی بهتر از شب انتخابات است.

شورای وحدت باید شفاف و اصولی عمل کند

مرتضی کامل نواب افزود: نقد مشخص به سازوکار شورای وحدت این است که شورا باید نبست به نتیجه نهایی بی‌تفاوت و نظرش شفاف باشد.

وی افزود: جدید بودن نگاه شورای کنونی و رویکرد شورا مهم است و به صرف جوان بودن نباید نامزدی نادیده گرفته شود اما سازوکاری که که شورا برای معرفی افراد سیاسی و نامزدها در مشهد اتخاذ کرده معلوم نیست، چرا این تصمیم بر اساس نظر برخی نهادهای فرهنگی است، اصولا چرا این نهادها متولی انتخاب شده‌اند؟

دبیر کل جبهه آرمانخواهان واقع بین خاطر نشان کرد: سازوکار وحدت باید اصولی باشد و هر سازوکاری نمیتواند کار کند، سازوکار باید منطقی باشد، چرا اعضا شورا در استان حاضر نیستند در جلسات اقناعی حاضر شوند و به افکار عمومی نیروهای انقلابی پاسخ دهند و نقدهای ما را بشنوند.

نواب کامل با بیان اینکه در جریان شورای وحدت حاضر نیستم و سازوکار آن را نمی‌پذیرم گفت: جبهه آرمانخواهان واقع بین قبلا می خواست لیست را به جریان اصولگرایان مشهد بدهد اما به ما توجه نکردند لذا لیست پیشنهادی خود را به تهران معرفی کردیم.

وی ضمن بیان اینکه ما نقد داریم اما اگر لازم شود برای جریان انقلابی ایثار میکنیم اضافه کرد: الان انتظار دارند ما به عنوان یک تشکل سیاسی شناسنامه دار و با فعالیت مدون سیاسی شب انتخابات سکوت کنیم و موضعی نگیریم، حالا جواب فعالان جبهه آرمان خواهان واقع بین را چگونه بدهیم؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن