اقتصادی

خرازی ها آماده باز کردن گره های اقتصادی کشور هستند!

کد خبر : 27571

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: خرازی ها آماده باز کردن گره های اقتصادی کشور هستند.

دکتر مهدی منصوری استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه مشکلات معیشتی کمر مردم راشکسته است اظهار کرد: عدم حضور افراد متخصص در حوزه اقتصاد در مجلس باعث شده که بودجه سال آینده به شکلی بسته شود که هر آدم کار نابلدی هم متوجه می شود ما وقتی نمی توانیم روزانه یک بشکه نفت بفروشیم قطعا با کسری بودجه چند هزار میلیاردی برای هزینه های جاری سال آینده کشور روبرو خواهیم شد.

به گزارش صبح مشهد، وی با دعوت از نخبه های اقتصادی کشور برای حضور در انتخابات مجلس تاکید کرد: ما برای برون رفت از این مشکلات اقتصادی کمرشکن نیاز به حضور افراد کاربلد، دلسوز و متخصص در حوزه اقتصادی داریم تا بتوانند با قانون گذاری های صحیح و رفع موانع اشتغال زایی برای کارآفرینان، کشور را از این بحران نجات دهند.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به اینکه جنگ را جوانان با شجاعت و هوشمندی اداره کردند گفت: ما در زمان جنگ ، اوج تحریم های اقتصادی و نظامی دنیا تحمل کردیم ولی در همان بحران جوانانی همچون خرازی ها ،باکری ها، همت ها جنگ را به نوحه احسن تواستند مدیریت کردند و با دست خالی ما پیروز جنگ شدیم، همین جا باید بگوییم امثال شهید خرازی آماده باز کردن گره های اقتصادی کشور هستند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی سرنوشت ساز که همه آحاد مردم با فشارهای اقتصادی روبرو هستند اگر یکبار دیگر همچون سالهای جنگ به جوانان در انتخابات مجلس اعتماد کنیم دوباره کشور از این جنگ اقتصادی نجات پیدا می کند.

منصوری با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در زمان انتخابات به شدت سرنوشت سازاست گفت: در زمانی که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم افرادی که دارای سرمایه هستند برای منافع خودشان و گرفتن کرسی های مجلس هزینه های سنگینی می کنند و لیست های هوالمطلوب را تشکیل می دهند که رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی خیلی آگاهانه تر باید از این لیست ها به مردم اطلاع رسانی کنند و باید خیلی مراقب باشند تا در دام بازی های سیاسی این احزاب گرفتار نشوند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ با این روند، اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور نخواهد افتاد تاکید کرد: نمی خواهم مردم را نسبت به آینده کشور نا امید کنم ولی با این رویکرد و گفتمانی که دولت در پیش گرفته است و سیاستگذاری های غلط در بودجه سال آینده همه بر تکیه نفت بسته شده است قطعا ما اقتصاد پویایی نخواهیم داشت مگر اینکه مجلسی روی کار بیایید که خواسته های مردم را از دولت مطالبه کند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: نظام بانکی قفل توسعه اقتصاد ایران است بانک مرکزی مهمترین ابزارش نرخ بهره است ، من به عنوان یک شهروند پولم را در بانک می گذارم شهروند دیگری به این پول برای اشتغال زایی نیاز دارد آقای بانک شما چکاری که برای پرداخت وام با پول من بهر ه های ۲۰ درصد سود از شهروئد میگیری؟

منصوری تاکید کرد: سیستم بانکداری در کشور نظام اقتصادی را فلج کرده است و مردم را از بانک ها فراری می دهد پول های که در بانک توسط مردم سپرده گذاری می شود در کدام حوزه اشتغال زایی سرمایه گذاری می شود؟ همه این ضعف ها در سیستم های اقتصادی و بانکی کشور وضعیت معیشت مردم را به این نقطه بحران رسانده و می توانم قسم بخورم شاید تحریم ها تنها ۱۰ درصد بر اقتصاد ما تاثیرگذار باشد و همه این مشکلات اقنصادی داخلی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن