اجتماعی

طبیعت زیبای پارک کوه سنگی از جاذبه های دیدنی در شهر مشهد

کد خبر : 31763

شهر تاریخی و زیبای مشهد که اغلب مسافران آن را بعنوان یک شهر زیارتی می شناسند ، دارای جاذبه های دیدنی متنوعی است . شهر مشهد پایتخت معنوی ایران نام گرفته و بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است و هتل ها و اقامتگاههای متنوع آن سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر ایران است .

صبح مشهد– در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم و شما را با طبیعت زیبای این شهر آشنا نماییم . پس با ما همراه شوید :

طبیعت زیبای پارک کوه سنگی

هم اکنون که یکی از ماههای خوب سال را در پیش رو داریم بهتر است به دامان طبیعت برویم و روح و جان خود را سیقل دهیم . اگر شانس حضور در شهر مشهد را در این ماه داشتید به یکی از بهترین و قدیمی ترین پارک های این شهر بروید که در دامنه کوه قرار دارد و با هوای خنک شما را شگفت زده می کند .  پارک کوه سنگی که برخی آنرا کوسنگی تلفظ می کنند ، یکی از بزرگ ترین پارک های  شهر مشهد است . این طبیعت زیبا در دامنه رشته کوه های بینالود قرار دارد و در فصول گرم سال دارای مناظری زیبا و آب و هوایی مطبوع است . مابین پارک کوه سنگی تا شهر مشهد خیابانی سر سبز کشیده شد که معروف ترین و قدیمی ترین خیابان این شهر می باشد .  گفته می شود  شاه عباس صفوی در این منطقه تاج گذاری نموده و از آن زمان به بعد این پارک به یکی از تفرجگاههای اصلی این شهر تبدیل شده است.

مقبره حکیم فردوسی توسی

مقبره حکیم فردوسی توسی  در تور مشهد سفر باتو  به یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد تبدیل شده و سالانه میلیون ها گردشگر از آن دیدن می کنند . شاعر و حکیم بلندمرتبه ایرانی ، در شهر توس به دنیا آمد و تمام عمر خود را در این شهر سپری نمود و کتاب مشهور خود (شاهنامه) را برای همیشه برای ایرانیان به یادگار گذاشت . آرامگاه وی در فاصله بیست کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است .

جالب است بدانید مراحل طراحی و ساخت آن توسط معماران مشهوری انجام گرفت و طرح اولیه آن را اندره گدار به انجام رساند و در نهایت با ممارست و تلاش های حسین لرزاده به اتمام رسید . این مقبره از سه بخش مختلف تشکیل شده که بخش تالار ، یکی از زیباترین قسمت های آن است . محوطه بیرونی آرامگاه زیباست و توسط باغی با شش هکتار وسعت احاطه شده است . همچنین این مجموعه دارای یک کتابخانه و یک موزه است و بازدید از در طول ایام هفته از ساعت نه صبح الی پنج عصر امکان پذیر خواهد بود .

دریاچه چشمه سبز

دریاچه چشمه سبز (Spring Green) یکی از جاذبه های دیدنی در شهر مشهد است که به یکی از تفرجگاههای مردم شهر تبدیل شده است .  این دریاچه در فاصله بیست کیلومتری روستایی به نام گلمکان قرار دارد که این روستا نیز دارای طبیعتی بسیار زیباست . این منطقه تنها پنجاه کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد و با دیدن مناظر آن خواهید فهمید که طی نمودن این مسافت به تماشای اینهمه زیبایی می ارزد . دریاچه چشمه سبز پانزده هکتار وسعت دارد و اطراف آن را طبیعتی سر سبز  احاطه نموده است .

آرامگاه نادرشاه افشار

باغ موزه نادری یکی از جاذبه های شهر مشهد است که در واقع آرامگاه یکی از قدرتمند ترین پادشاهان این سرزمین است و مجسمه نادر شاه افشار در وسط محوطه این آرامگاه خود نمایی می کند ؛ این مجسمه در سال ۱۳۴۲ شمسی ساخته شده و گفته می شود پیکر ایشان درست در زیر همین مجسمه دفن شده است . در همین مجموعه دو موزه به چشم می خورد که در آن برخی آثار به جا مانده از سلسله افشاریان و ادوات جنگی و غیر جنگی آن حکومت به نمایش در آمده است  . بازدید از این مجموعه در طول ایام هفته از ساعت نه الی پنج عصر امکان پذیر خواهد بود.

طبیعت زیبای هفت حوض

پارک جنگلی هفت حوض بعد از کوه سنگی یکی از تفرجگاههای مورد علاقه مردم شهر است که در میان کوه های خلج قرار گرفته و برای رسیدن به آن می بایست چند کیلومتر از راه را پیاده طی نمایید . پارک هفت حوض در حدود هفت کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد و همین فاصله کوتاه سبب شده این منطقه مکان مناسبی برای گذران عصرهای گرم تابستانی باشد . این منطقه دارای هفت حوضچه آب است که از دل زمین به بیرون می جوشد .

پارک زیبای وکیل آباد

بوستان بزرگ و زیبای وکیل آباد در وسط شهر مشهد قرار دارد ۰ و با وسعتی در حدود هفتاد کیلومتر به یکی از زیباترین و پر طرفدارترین پارک های شهر تبدیل شده است . زمین این پارک موقوفی خیری مشهور به نام حسن ملک است که هم اکنون برای استفاده عموم مورد استفاده قرار گرفته است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن