پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس: پرستاری حرفه‌ای دشوار که با دلسوزی، ایثار و ارزش‌های انسانی آمیخته است

کد خبر : 27056

تولیت آستان قدس رضوی پرستاری را حرفه‌ای بسیار دشوار اما آمیخته با با دلسوزی، ایثار و احترام به حرمت و ارزش‌های انسانی دانست.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آستانه ولادت پر برکت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها و مصادف با روز پرستار با جمعی از پرستاران حوزه سلامت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی دیدار کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن تبریک میلاد باسعادت دخت گرامی امام علی بن ابی‌طالب(ع) حضرت زینب سلام الله علیها، طی سخنانی از نقش ارزشمند و انسانی پرستاران در مراقبت و حمایت از بیماران تقدیر کرد و پرستاری را حرفه‌ای انسانی و بسیار ارزشمند از دیدگاه اسلام خواند.
وی با بیان اینکه پرستاری با دلسوزی، ایثار و احترام به حرمت و ارزش‌های انسانی آمیخته شده است، تصریح کرد: اینکه پرستاران با فداکاری، دلسوزی، عطوفت و مهربانی در مراحل دشوار و مختلف بیماری در کنار بیماران هستند، بسیار ارزشمند و با اجر و فضیلت است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه افتخار بزرگی نصیب حرفه پرستاری شده که روز میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) روز پرستار نامیده شده است، به روایات معصومین و تأکیدات اسلام نسبت به اهمیت مراقبت و عیادت از بیماران اشاره و اظهار کرد: در هیچ مکتب دینی و تفکر فلسفی به اندازه اسلام به انسان اهمیت داده نشده است.
وی عنوان کرد: حرفه پرستاری بسیار سخت است، برخی شغل‌ها تنها سختی جسمانی دارد، اما حرفه پرستاری دشواری جسم و روح است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه هر گام پرستاران برای ایجاد آرامش و بهبود وضعیت جسمانی بیماران؛ اجر، ثواب و حسنه‌ای غیر قابل محاسبه است، تصریح کرد: حرفه پرستاری کاری بسیار سخت اما ارزشمند است و در این میان کار پرستاران شاغل در مجموعه‌های درمانی منتسب به امام رضا(علیه‌السلام) ارزشی مضاعف دارد، زیرا مردم از این مجموعه‌ها انتظارات بیشتری دارند لذا کار آنها سخت‌‎تر اما اجر و ثوابش نیز بیشتر است.
وی گفت: در مراکز درمانی منتسب به آستان قدس رضوی باید رفتارها و برخوردها و نوع رسیدگی و خدماتی که به بیماران داده می‌شود متفاوت با سایر مراکز باشد، خدمات و برخوردهای شایسته کارکنان در مراکز درمانی رضوی باعث می‌شود محبت مردم به امام رضا علیه‌السلام بیشتر شود.
وی با بیان اینکه پرستاران بر روی خروارهایی از اجر و ثواب گام برمی‌دارند، اظهار کرد: مجموعه های درمانی آستان قدس رضوی باید در تراز برترین مجموعه های درمانی کشور باشند و به کانونی از خدمات برتر پزشکی به ایرانیان و غیر ایرانیان تبدیل شوند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین تاکید کرد: مدیران مجموعه های درمانی آستان قدس رضوی باید رسیدگی به کارکنان بویژه پرستاران را مدنظر داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن