اخبار مهم
موضوعات داغ

پلیس بانوان مشهد ۶ مرد را با ۲ زن دستگیر کرد/ اتهام آنها چه بود؟!

کد خبر : 26815

بازبینی فیلم دوربین های مداربسته چند مغازه در منطقه مصلای مشهد هویت سردسته دزدان سریالی را که زنی ۲۰۶ سوار بود برای ماموران پلیس کلانتری بانوان برملا ساخت و تحقیقات این پرونده با هماهنگی سرپرست دادسرای ثامن در دستور کار مجریان قانون قرار گرفت.
صبح مشهد – ماجرای تشکیل این پرونده به چند ماه قبل برمی گردد. درست زمانی که ده ها نفر از شهروندان مشهدی طی چند روز با پلیس تماس گرفتند و سرقت از خودروشان را گزارش دادند. تعداد زیاد این سرقت ها و حساسیت موضوع مأموران انتظامی را بر آن داشت تا موضوع این جرم سریالی را در دستور کار خود قرار دهند و به شناسایی و دستگیری عوامل دخیل در این پرونده بپردازند.تحقیقات اولیه بر اساس اظهارات چند شاهد حاکی از آن بود که سارق زنی جوان بوده و با همدستی چند مرد جوان به خودروهای سواری دستبرد زده است. همین سرنخ فرضیه فعالیت باندی متهمان را قوت بخشید و پای زنان پلیس کلانتری بانوان مشهد را به این پرونده باز کرد. با دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد مجریان قانون به تحقیقات در این پرونده پرداختند و در همان اقدام اولیه به سراغ چند دوربین مدار بسته مشرف در محل سرقت ها رفتند.استخراج فیلم چند دوربین مداربسته هویت سردسته این باند که زنی جوان بود را فاش کرد و مهری بر تأیید اظهارات شاهدان زد. بررسی فیلم های ضبط شده نشان از این موضوع داشت که سارقان در ساعات بامدادی با دو خودروی ۲۰۶ و ۴۰۵ که پلاک هم نداشتند در کنار خودروهای پارک شده متوقف شده و با خسارت زدن به اموال مردم نقشه خود را عملی می کرده اند.

ردزنی مخفیگاه متهم اصلی
زنان پلیس با به دست آوردن این سرنخ و ترسیم چهره فرضی متهمان تحقیقات میدانی خود را گسترش دادند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده و کنار هم قرار دادن آن ها رد مخفیگاه اصلی اعضای این باند سرقت را در خیابان اروند مشهد زدند.
تیم عملیاتی پلیس با همکاری و همیاری دیگر مأموران انتظامی در اطراف محل شناسایی شده مستقرشدند و محل را تحت نظر گرفتند. بررسی های میدانی ادامه داشت تا اینکه سردسته این باند به همراه یکی از همدستان سارقش تعدادی لوازم خودرو را که احتمال مسروقه بودنشان وجود داشت، از مخفیگاه خود خارج کرده و به یک سواری ۲۰۶ انتقال دادند.
ماموران به محض رؤیت این افراد بی درنگ وارد عمل شدند و قبل از اینکه زن و مرد جوان موفق به فرار شوند، آن ها را شناسایی و دستگیر کردند. دستگیری این دو متهم بابی شد برای رو شدن دست دیگر عوامل این باند سرقت و طولی نکشید که یک زن و ۳مرد سارق دیگر در حالی که داخل مخفیگاه متهم اصلی خواب بودند به دام مجریان قانون افتادند.

دستگیری ۲عضو دیگر
مأموران کلانتری بانوان مشهد در ادامه تحقیقات این پرونده پرده از راز ۲ عضو دیگر این باند برداشتند و در اقدامی غافل گیرانه با استفاده از اعترافات سرشاخه این باند به سراغ مخفیگاه آن ها در بخش دیگری از شهر رفتند. این افراد در حالی که مشغول استعمال موادمخدر بودند، دستگیر شدند.
مجریان قانون در ادامه این عملیات های ضربتی و غافل گیرانه به بازرسی از مخفیگاه های متهمان پرداخته و ضمن کشف دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ مقدار زیادی لوازم خودرو، مدارک هویتی، کارت عابربانک و … را کشف و ضبط کردند.
سردسته این باند اما حاضر به همکاری با پلیس نبود و از بیان حقیقت طفره می رفت تا اینکه در مقابل مستندات تصویری و فیلم های ضبط شده از زمان سرقت به همراه دارو دسته اش قرار گرفت و همین شد که به حرف آمد.

سرقت با خودروهای بدون پلاک
زن جوان در اعترافات خود گفت که با جمع کردن همدستانش کنار یکدیگر و طرح نقشه سرقت های شبانه با استفاده از دو خودروی ۴۰۵ و ۲۰۶ بدون پلاک در ساعات پایانی شب در خیابان ها پرسه زنی می کرده و خودروهایی را که سیستم امنیتی نداشته اند شناسایی و نقشه شوم خود را عملی می کرده اند .
او دلیل نداشتن پلاک خودروهایشان را شناسایی شدن خودروها در برابر دوربین های پلیس بیان کرد و صراحتا اعتراف کرد که هیچ گاه فکر نمی کرده به این زودی دستش برای قانون رو شود.
به گفته رئیس پلیس مشهد مأموران زن کلانتری بانوان در این عملیات ضمن دستگیری ۲ زن سارق که یکی از آن ها سردسته این باند است ۶ دزد مرد را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهمان در اعترافات خود تاکنون به ۷۵ فقره سرقت از خودروهای سواری در مشهد اعتراف کرده اند که تا به حال شاکیان این پرونده شناسایی شده و گزارشی علیه ۸ متهم پرونده تنظیم کرده اند. این افراد پس از تشکیل پرونده اولیه با احتمال افزایش سرقت ها به مرجع قضایی معرفی شده اند. تحقیقات از آن ها ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن