اخبار مهم
موضوعات داغ

وحشت آفرینی «علی سیاه» با همسر سابقش در مشهد!

کد خبر : 26365

پلیس مشهد به شرارت های جوان معروف به «سیاه» و «زابلی» که در نیمه های شب موجب وحشت آفرینی در منطقه قلعه ساختمان مشهد شده بود، پایان داد.
به گزارش صبح مشهد، فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: دقایق اولیه بامداد روز جمعه گذشته تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و شهروندان هراسان از وحشت آفرینی های جوان معروف به «علی سیاه» خبر دادند که به همراه حدود ۱۰-۱۲ نفر از نوچه هایش منطقه انتهای پورسینا واقع در شهرک شهید رجایی را به هم ریخته است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احساس ناامنی شهروندان در منطقه کوچکی از شهر، بلافاصله دستورات لازم برای برخورد قاطع با عاملان اخلال در نظم عمومی با هماهنگی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی صادر شد و نیروهای کلانتری شهرک شهید رجایی وارد عمل شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: طولی نکشید که نیروهای انتظامی با تجهیزات پلیسی عازم محله معروف به کریم آباد شدند اما همه عاملان وحشت آفرینی و تخریب اموال مردم از محل گریخته بودند.

سرهنگ صارمی با اشاره به آغاز تحقیقات شبانه در این باره خاطرنشان کرد: بررسی های مقدماتی پلیس در صحنه جرم بیانگر آن بود که جوان معروف به «علی سیاه» یا «علی زابلی» به همراه تعدادی از نوچه هایش و به بهانه اختلاف با همسر سابقش در نیمه های شب وارد عمل شده و تعدادی از خودروهای مردم را که در حاشیه کوچه و خیابان پارک بودند، تخریب کرده است.

وی ادامه داد: شمشیر و قمه و چماق در دستان نوچه های این جوان شرور، موجب ایجاد رعب و وحشت شبانه اهالی محل شده بود به طوری که آن ها جرئت شکایت از این فرد را نداشتند و در نهایت فقط سه نفر از مالکان خودروهای تخریب شده از وی به پلیس شکایت کردند.

سرهنگ صارمی ساداتی تاکید کرد: اما با صدور دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی(معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) برای شناسایی و برخورد قاطعانه با شرارت و ایجاد ناامنی، بلافاصله گروه ویژه ای از ماموران کلانتری شهید رجایی تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند. فرمانده انتظامی مشهد گفت: بررسی ها حاکی از آن بود که سرنشینان پراید سفید رنگ که سه جوان از نوچه های شرور معروف بودند، نقش مهمی در این ماجرا داشتند بنابراین گروه عملیاتی انتظامی با توجه به سرنخ های موجود به ردیابی خودروی مذکور پرداختند تا این که رصدهای اطلاعاتی نشان داد پراید سفید رنگ در کوی گلشهر مشهد مشاهده شده است. با دریافت این اطلاعات بی درنگ خودروهای پلیس آژیرکشان به تعقیب پراید مذکور پرداختند اما سرنشینان پراید با مشاهده نیروهای انتظامی با سرعت زیاد در کوچه پس کوچه های شهر اقدام به فرار کردند. سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: راننده پراید پدال گاز را فشرد تا از چنگ قانون بگریزد اما نیروهای ورزیده و کارآزموده کلانتری نیز همچنان در تاریکی شب به تعقیب خودرو ادامه دادند تا این که به ناچار مجبور به شلیک تیرهای هوایی شدند.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: در نهایت بعد از مسافت طولانی تعقیب و گریز، سرنشینان پراید در محاصره نیروهای انتظامی گرفتار شدند و حلقه های قانون بر دستانشان گره خورد اما متهم اصلی پرونده همچنان فراری بود، بنابراین ماموران انتظامی با کسب مجوزهای شبانه از مقام قضایی، به ردیابی های اطلاعاتی خود برای ورود به مخفیگاه متهم ادامه دادند تا این که صبح روز جمعه شرور معروف به «علی سیاه» را در مخفیگاهش در منطقه قلعه ساختمان به دام انداختند.
سرهنگ صارمی ساداتی گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی شمشیر و قمه کشف شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه یافت.

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه پلیس بیانگر آن است که جوان شرور ۲۸ ساله حدود سه ماه قبل در حالی از زندان آزاد شده که در آخرین اقدام مجرمانه خود با ۱۰۲ شاکی به اتهام سرقت روبه رو بود و پدرش نیز هم اکنون در حال تحمل کیفر در زندان است و مادرش هم سابقه فروش مواد مخدر دارد.

وی با بیان این که این متهم به شرارت فقط به خاطر اختلاف با همسر سابقش چنین رعب و وحشتی را در یک محله شهر ایجاد کرده است، افزود: در عده کشی او با نوچه هایش به محله مذکور، هفت خودرو تخریب شده است که سه تن از مالکان خودروها شکایت کرده اند.

سرهنگ صارمی ساداتی در پایان با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس و دستگاه قضایی با هر گونه ایجاد شرارت و ناامنی افزود: به این گونه افراد شرور اجازه عرض اندام نخواهیم داد و همه عوامل مرتبط در این ماجرا نیز با دستور ویژه قضایی تحت تعقیب قرار گرفته اند که به زودی در چنگ عدالت گرفتار خواهند شد.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. چه فایده میگیرین، ولی باز آزادشون میکنید! اوناهم وقیح تر و بی حیاتر میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن