استانی

۳۱ انبار ضایعات در منطقه ۴ مشهد تخلیه و پلمپ شد

کد خبر : 25951

از ابتدای سال جاری ۱۲۰ مورد انبار ضایعات از طریق گشت زنی و گزارش های مردمی شناسایی شده و ۳۱ مورد از آن ها ضمن صدور اخطاریه با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تخلیه و پلمپ شده است.

به گزارش صبح مشهد، غلامرضا غلامی گفت: به منظور برخورد قانونی با مشاغل آلاینده، مزاحم و پرخطر در راستای حمایت از حقوق شهروندان و جلوگیری از آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی، شناسایی و پلمپ انبارهای ضایعات سطح منطقه به خصوص در بافت مسکونی به صورت جدی پیگیری می شود.
غلامی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ مورد انبار ضایعات از طریق گشت زنی و گزارش های مردمی شناسایی شده و ۳۱ مورد از آن ها ضمن صدور اخطاریه با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تخلیه و پلمپ شده است.

وی اضافه کرد: ۷ مورد از انبار ضایعات در منازل مسکونی بود که با توجه به حجم زیاد ضایعات در این مکان ها و ایجاد آلودگی و مشکلات بهداشتی برای شهروندان، براساس دستور مقام قضایی این منازل به سرعت تخلیه شدند.

شهردار منطقه چهار مشهد جلوگیری از رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر و کانال های جمع آوری آب های سطحی را یکی دیگر از اقدامات این منطقه دانست و اظهار داشت: رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر علاوه بر ایجاد مشکلات شدید بهداشتی و فراهم کردن محیطی برای رشد جانوران موذی همچون موش در کانال های جمع آوری آب های سطحی، به تاسیسات شهری نیز آسیب های جدی وارد می کند.

غلامی اذعان داشت: به همین دلیل از ابتدای سال اقدامات بازدارنده ای مانند صدور اخطاریه برای متخلفین و تشکیل ۱۰۰ پرونده برای آن ها و ارسال به مراکز بهداشت و مراجع قضایی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای رفع کامل آب افتادگی معابر هنگام بارندگی و بهبود عملکرد کانال های جمع آوری آب های سطحی منطقه ۴، ۱۲ هزار مترطول از این کانال ها لایروبی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن