اسلاید شوشهری

هوای مشهد برفی می شود/ هشدار یخ بندان بی سابقه

کد خبر : 50415

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها از امروز و با ورود سامانه ناپایدار سرد و بارشی بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی و کاهش دما هستیم به طوری که از بعدازظهر امروز بارش‌ها به صورت برف در سطح استان رخ خواهد داد.

به گزارش صبح مشهد، مرتضی اثمری روز دوشنبه ضمن اشاره به این که بیشترین حجم بارش از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه صبح اتفاق خواهد افتاد افزود: روند کاهش دما تا آخر هفته جاری پیش‌بینی شده است و در آخر هفته شاهد هوای بسیار سردی در سطح استان خراسان رضوی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس حداقل دما در روزهای آخر هفته به کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر و در نواحی سردسیر استان به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید و لازم است، دامداران، باغداران و کشاورزان خراسان رضوی با توجه به برودت هوا، تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی را پیش بینی کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر و با توجه به بارش‌ها و هوای سرد، انتظار می‌رود در بیشتر نقاط استان و به ویژه نواحی سردسیر و مرتفع، شاهد یخ زدگی و لغزندگی معابر همراه با کولاک برف باشیم.

اثمری افزود: در شبانه روز گذشته کوهسرخ با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و تایباد با ۱۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ۳۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود دمای هوا امروز مشهد نسبت به روز گذشته با ۶ درجه کاهش همراه باشد و به ۶ درجه بالای صفر برسد و دمای هوای امشب مشهدبا سه درجه کاهش به چهار درجه زیر صفر برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن