اجتماعیاخبار مهم

پریسا هم شوکه شد !

دسیسه برای دکتر خارجی و همسرش در مسیر فرودگاه مشهد!

کد خبر : 25923

پلیس خراسان رضوی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان قم به سرقت های سریالی ماموران قلابی از گردشگران خارجی پایان داد.

به گزارش صبح مشهد، معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی روز گذشته با تشریح این خبر گفت: بیستم تیر گذشته، مردی که خود را پزشک و گردشگر خارجی معرفی می کرد با تسلیم شکوائیه ای به مجتمع قضایی شهید بهشتی، مدعی شد وقتی در فرودگاه بین المللی مشهد به همراه خانواده ام از هواپیما پیاده شدیم یک راست به طرف تاکسی های زرد رنگ فرودگاه رفتیم تا به هتل محل اقامتمان برویم. رانندگی تاکسی پژو را نیز مردی به نام «م-ک» به عهده داشت و به طرف خیابان امام رضا(ع) حرکت کرد.

هنوز به مقصد نرسیده بودیم که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیمای سفید رنگ تاکسی را متوقف کردند و یکی از آنان که لباس فرم پلیس با درجه سروانی به تن داشت و خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی می کرد مدارک راننده را گرفت و سپس به بازرسی کیف و لوازم همراه همسر و فرزندم پرداخت.

در همین حال جوان ماکسیما سوار مبلغ هفت هزار دلار ارز را از درون کیفم برداشت و با این بهانه که به شما مشکوک هستیم از راننده خواست تا پشت سر آن ها به مقر انتظامی برود! بعد از طی مسافتی کوتاه در میان کوچه های باریک، مدارک راننده تاکسی را به او بازگرداندند اما در یک لحظه با انداختن کیف خالی من به داخل کوچه، متواری شدند و …

حجت الاسلام والمسلمین قاضی حسینی با اشاره به بهره برداری و بزرگ نمایی رسانه های معاند نظام از وقوع چنین حوادثی در کشور که به دلیل بی توجهی برخی گردشگران به توصیه ها و هشدارهای پلیس رخ می دهد، خاطرنشان کرد: در عین حال با دستورات محرمانه قاضی فرحبخش و به کارگیری امکانات و تجهیزات علمی پلیس، شناسایی و دستگیری عاملان سرقت از گردشگر خارجی در حالی وارد مرحله جدیدی شد که بررسی های تخصصی پرونده های سرقت از وقوع چهار فقره دستبرد به اموال زائران شهرهای دیگر کشور و گردشگران خارجی کشورهای همسایه حکایت داشت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: کارآگاهان با فناوری های نوین پلیسی در نهایت شماره انتظامی خودروی ماکسیما را به دست آوردند اما بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که خودروی مذکور متعلق به زنی به نام پریسا است که از استان البرز سرقت شده است اما در همین حال کارآگاهان رد این خودرو را در شمال کشور زدند و وارد عملیات تعقیب و مراقبت شدند. تا این که مشخصات ماکسیما و تصویر چهره های فرضی ترسیمی متهمان با دستور قضایی در اختیار کلیه عوامل امنیتی و انتظامی قرار گرفت.

قاضی سید جواد حسینی افزود: ردزنی های اطلاعاتی ادامه داشت تا این که بیست و هفتم مهر، خودروی ماکسیما وارد تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شد و آنان به تعقیب غیرمحسوس خودروی مذکور در اتوبان تهران – کرج پرداختند ولی بررسی ها نشان می‌داد که خودروی مذکور به سیستم های فرار با شیوه دودزایی مجهز شده است و احتمال مسلح بودن سرنشین آن نیز وجود داشت به همین دلیل تعقیب خودرو با رعایت موارد امنیتی به مرحله جدیدی رسید و نیروهای انتظامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) مسیرهای حرکت ماکسیما را سد کردند و سرنشین آن را قبل از هرگونه اقدامی به دام انداختند.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده که دارای سوابق متعدد سرقت و جعل عنوان مامور انتظامی است با هماهنگی و دستورات دادستانی قم و با صدور قرار بازداشت موقت به مشهد انتقال یافت.

قاضی حسینی با قدردانی از قاضی شعبه ۴۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و تلاش گسترده نیروهای انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر با انجام بازجویی های تخصصی از سرکرده این باند همچنان ادامه دارد و دستورات ویژه ای نیز برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند مخوف صادر شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن