شهری

زمان واریز یارانه آذر ماه ۹۸ مشخص شد

کد خبر : 25839

یارانه نقدی آذر ماه ۹۸ روز چهارشنبه بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش صبح مشهد، صد و ششمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

با اضافه شدن حمایت معیشتی به پرداخت‌های نقدی، دولت در هر ماه بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان واریز نقدی دارد که تقریبا ۱۰ روز یکبار انجام می‌شود.

حمایت معیشتی نخستین پرداخت ماه
اما از آبان‌ماه و با شروع اصلاح نرخ بنزین و انجام سهمیه بندی قرار شد تا در طرح حمایت معیشتی، هر ماه مبلغی به تناسب اعضای خانوار به حساب خانوارهای مشمول واریز شود که در آبان طی سه مرحله واریز شد.

اظهارات اخیر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که از بعد از پرداخت‌های آبان‌ماه، روال تا حدودی متفاوت از قبل است.

بر این اساس نخستین پرداخت هر ماه به کمک معیشتی اختصاص دارد که دهم ماه انجام می‌شود و برای حدود ۶۰ میلیون نفر و نزدیک به ۱۸ میلیون خانوار است.

در این طرح برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

هزینه دولت در پرداخت کمک معیشتی در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل افزایش نرخ بنزین تامین می‌شود.

همچنین محل تامین منابع یارانه نقدی نیز درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن