اجتماعیزندگی

جدیدترین روش نامزد شناسی!

نامزدتان را از روی اینستاگرام بشناسید

کد خبر : 25751

اینستاگرام از آن دسته شبکه‌های مجازی است که به‌دلیل فضا و افکت‌های خاصی که دارد تعداد طرفداران و کاربرانش در ایران خیلی زیاد شده است.

به گزارش صبح مشهد، کاربران اینستاگرام مدام مشغول تماشاکردن و به‌اشتراک‌گذاشتن عکس‌های مختلف با شرح‌های مختلف، لایک‌کردن و خواندن کامنت‌هایی هستند که در این فضا توسط خود و دوستان‌شان به اشتراک گذاشته می‌شود. «اینستابازی» یا «اینستاگردی» هم مانند دیگر فعالیت‌های اجتماعی که افراد از خود نشان می‌دهند به ویژگی‌های شخصیتی، گرایش‌ها و علایق آن‌ها بستگی دارد. اگر شما هم دوست دارید باتوجه به نحوه و میزان فعالیت اطرافیان‌ خود در فضای اینستاگرام به بخشی از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها پی ببرید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طرفداران عکس‌های دسته‌جمعی؛ بشاش و معاشرتی در اینستاگرام

آن دسته از افرادی که بیشتر عکس‌های دسته‌جمعی به اشتراک می‌گذارند، افرادی برون‌گرا هستند که با دیگران تعامل و معاشرت دارند. از آنجا که این تعامل و وقت‌گذرانی در آن‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند، دوست دارند این لحظات شاد را در قالب یک عکس برای دوستان‌شان در فضای مجازی به نمایش بگذارند. شاد، بشاش و سرزنده‌بودن از ویژگی‌های بارز این دسته افراد است.

لذت‌طلب‌ها از خوردنی‌های خوشمزه غافل نمی‌شوند

عده‌ای از کاربران اینستاگرام بیشترین عکسی که به اشتراک می‌گذارند عکس از خوردنی‌ها و غذاهای مختلف است. لذت‌طلبی و هیجان‌خواهی یکی از ویژگی‌های بارز این افراد است. خوردن و تجربه طعم‌های تازه یکی از لذت‌های مهم زندگی‌شان محسوب می‌شود، از‌این‌رو از هر خوراکی‌ای که این حس خوشایند را در آن‌ها ایجاد کند عکس می‌گیرندو در صفحه اینستاگرام قرار می‌دهند تا دیگران هم آن را ببینند و راجع به آن نظر بدهند.

تأییدخواهی و توجه‌طلبی یکی از ویژگی‌های شخصیتی این دسته افراد است و نیاز به تمجید و تحسین دیگران یکی از نیازهای مهم آن‌ها به‌ شمار می‌رود.

احساساتی‌ها عکس‌هایی با جملات قصار، آموزنده و نکته‌دار به اشتراک می‌گذارند

اگر شما هم یکی از کاربران اینستاگرام هستید حتما عکس‌هایی که در آن یک جمله پندآموز، نکته‌دار، عاشقانه و احساسی نوشته و در قالب عکس به اشتراک گذاشته شده را در این فضا دیده‌اید. کاربرانی که بیشتر از این عکس‌ها و جملات استفاده می‌کنند افرادی هستند احساساتی و هیجانی که موضعی حزن‌انگیز و غمگین دارند. این افراد از آنجا که تمایل دارند احساسات و هیجانات‌ خود را سرکوب کنند، همیشه در ذهن‌شان حرف و عقیده‌ای برای گفتن دارند و چون نمی‌توانند به‌خوبی آن را بیان کنند در فضاهای مجازی به‌طور ناخودآگاه بیشتر دنبال عکس‌ها و متن‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن عقاید و احساسات‌ خود را بروز دهند و مورد تأیید و توجه دیگران قرار گیرند.

«همین الان یهویی‌»ها، هیجان و حس‌های قوی‌ دارند

حتما شما هم بین کاربران اینستاگرام افرادی را دیده‌اید که بیشترین عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارند عکس‌هایی است که بدون هیچ مقدمه‌ و الزامی از اشخاص یا حتی اشیا در موقعیتی خاص گرفته شده است. مثلا شخص عکس تکی یا دسته‌جمعی‌ای از خود، دوستان یا همکارانش، یا از میز کار، غذایی که در رستوران سفارش داده، لباسی که تازه خریده و… می‌گیرد و به اشتراک می‌گذارد و در شرح آن می‌نویسد: «همین الان یهویی!» این اشخاص احساسات خیلی قوی ‌دارند؛ به عبارتی به‌دنبال حس کردن لحظات ناب زندگی‌شان هستند و دوست دارند با گرفتن عکس‌های یهویی و به اشتراک‌گذاشتن آن‌ها حس‌ خود را در آن لحظه ضبط و ابراز کنند.

هیجان این دسته افراد خیلی زود بالا و پایین می‌شود، به همین دلیل یک اتفاق روزمره هم می‌تواند برایشان خیلی جذاب و جالب به نظر برسد به حدی که آن لحظه را شکار کنند و در قالب عکس در صفحه اینستاگرام خود برای دیگران به نمایش بگذارند. افرادی که این کار را به‌طور افراطی انجام می‌دهند درجاتی از خودشیفتگی و نمایشی‌بودن در شخصیت‌شان دیده می‌شود.

افراد سخت‌کوش و با اراده، دستاوردهایشان را در اینستا به اشتراک می‌گذارند

دسته‌ای از افراد که به فعالیت خاصی مشغول‌اند مثلا در یک رشته ورزشی، هنری یا علمی فعالیت می‌کنند و بیشتر عکس‌هایی که در صفحه شخصی اینستاگرام‌شان (نه صفحه تبلیغاتی) به اشتراک می‌گذارند در این رابطه است، شخصیتی سخت‌کوش، مستقل، مصمم و با اراده‌ دارند و معمولا از به‌اشتراک‌گذاشتن عکس‌هایی احساس رضایت می‌کنند که بتوانند در آن توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. بیشتر این افراد در زندگی‌شان هدفمندند و در همه حال در جهت رسیدن به اهداف‌شان گام برمی‌دارند، حتی در صفحه اینستاگرام‌شان.

افراد جزئی‌نگر و کمی خود شیفته طرفدار عکس‌های سلفی هستند

افرادی که زیاد از خود یا خود و دیگران سلفی می‌گیرند و آن‌ها را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند روی خصوصیات ظاهری‌شان بسیار حساس‌اند و معمولا بعد از هر سلفی‌ای که می‌گیرند جزئیات آن را به‌دقت بررسی می‌کنند. بیشتر این افراد نسبت به ظاهرشان مشغولیت ذهنی دارند و هرچه بیشتر سلفی بگیرند و جزئیات آن را بررسی کنند حساسیت و مشغولیت ذهنی آن‌ها نسبت به ظاهرشان بیشتر می‌شود. این افراد در تمرکز و توجه به مسائل دچار سوگیری می‌شوند، ازاین‌رو تمرکز بر جنبه‌های منفی یکی از ویژگی‌های بارز این افراد است. به عبارتی، این افراد نکات و جنبه‌های منفی خود و پیرامون‌شان را بیشتر و بزرگ‌تر از حد معمول جلوه می‌دهند. خودشیفتگی از دیگر ویژگی‌های این افراد است، زیرا با گرفتن یک تصویر ساده از خود و به‌اشتراک‌گذاشتن آن سعی در نشان‌دادن و مطرح‌کردن خود و جلب توجه دیگران دارند.

اینستاگرامی‌های حرفه‌ای؛ پرحرف و وسواسی

افرادی هم هستند که بیشتر وقت‌شان را در طول روز به فعالیت در اینستاگرام اختصاص می‌دهند. این دسته در دنیای حقیقی افرادی هستند پرحرف و نیاز به بیان احساسات، حالات، افکار و عقایدشان را در این فضای مجازی به‌صورت به‌اشتراک‌گذاشتن مدام پست‌ و عکس برآورده می‌کنند. توجه‌طلبی یکی از نیازهای اصلی این افراد است که در دنیای مجازی با حضور افراطی آن را برآورده می‌کنند. وسواسی‌بودن نیز از دیگر ویژگی‌های آن‌هاست. درواقع فعالیت آن‌ها در اینستاگرام هم به‌نوعی وسواس‌گونه است. معمولا این افراد عزت نفس و اعتمادبه‌نفس پایینی دارند.

عکس‌های مربوط به طبیعت، خوراک سرزنده‌هاست

دسته‌ای از افراد بیشترین عکس‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند عکس از طبیعت و گل و گیاه است. این افراد علاقه زیادی به طبیعت دارند و از طبیعت نیرو می‌گیرند. بسیار پرجنب‌وجوش، فعال، سرزنده، شاد و بشاش هستند و از آنجا که بیشتر به گل و گیاه و طبیعت علاقه دارند و بیشتر زمان و انرژی‌شان را صرف طبیعت‌گردی می‌کنند، بیشتر عکس‌هایی که می‌گیرند و به اشتراک می‌گذارند از این دسته است.

افرادی که زیاد طرفدار دارند برون‌گرا و جسورند

در اینستاگرام افرادی هستند که شهرت زیادی ندارند، در زمینه خاصی هم صاحب‌نظر نیستند اما تعداد افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنند خیلی بالاست. این افراد معمولا به تشکیل گروه علاقه زیادی دارند و از اینکه حس می‌کنند عده زیادی در گروه آن‌ها قرار دارند و پیرو او هستند احساس خوشایندی را تجربه می‌کنند. برون‌گرا‌یند و فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارند. مورد تأیید قرارگرفتن برای این افراد ارزش زیادی دارد و یکی از نیازهای اصلی آن‌ها به شمار می‌رود و با کسب فالوئر بیشتر احساس غرور و موفقیت می‌کنند. این افراد جسور و شجاع‌اند و برای اینکه حس اعتمادبه‌نفس را در خود تقویت کنند همواره برای بالابردن فالوئرهایشان تلاش می‌کنند.

خجالتی‌ها بیشتر نظاره‌گرند

عده‌ای از کاربران تقریبا هر روز به صفحه اینستاگرام‌شان سر می‌زنند اما هیچ عکس و پستی به اشتراک نمی‌گذارند. این افراد توانایی ابراز وجود بالایی ندارند و اعتمادبه‌نفس‌شان پایین است و از آنجا که مطمئن نیستند آنچه دارند به اندازه کافی جذاب است یا نه، ترجیح می‌دهند آن را به اشتراک نگذارند. خجالتی‌اند و از تعامل و ارتباط با دیگران لذت نمی‌برند و زمان‌هایی که در جمع حضور دارند، بیشتر شنونده‌اند و کمتر احساسات خود را نشان می‌دهند، ازاین‌رو در فضای اینستاگرام هم تمایل چندانی به فعالیت و به‌اشتراک‌گذاشتن عکس ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند تماشاگر فعالیت دیگران در این فضا باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن