اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

دانشگاه‌های خراسان رضوی در تدارک مشهد۲۰۱۷ /شیعه شناسان جهان میهمان همایش رضوی در مشهد

کد خبر : 6878

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی سیره و معارف رضوی در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد دکتر علی یوسفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چارچوب همکاری که دانشگاه‌ها با بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) دارند، تاکید بر اعتلا و گسترش سیره و معارف رضوی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مورد توجه قرار گرفته است و دانشگاه فردوسی مشهد در این زمینه نقش پررنگ‌تری بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تا کنون چندین نشست علمی و پژوهشی با محوریت سیره و معارف رضوی برگزار شده است.

یوسفی با اشاره به رویداد مشهد۲۰۱۷، از برگزاری همایش «عدالت و اخلاق در سیره اهل بیت (ع)» خبر داد و اظهار داشت: این همایش ابتدای سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۹۶ در قالب جشنواره امام رضا(ع) و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری اعضای هیئت علمی و سایر دانشگاه‌های حاضر در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهره‌های شاخص شیعه‌شناس کشورهای مختلف در این همایش حضور پیدا می‌کنند، گفت: میزبان بسیاری از چهره‌هایی خواهیم بود که در حوزه جهان اسلام، تاریخ اسلام و شیعه‌شناسی، تحقیقات گسترده و موثری انجام داده‌اند و پیش‌نشست این همایش به زودی در لبنان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش عدالت و اخلاق در مکتب اهل بیت (ع)، گفت: در شورای سیاستگذاری این همایش، نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و نماینده جامعه‌المصطفی نیز حضور دارند.

یوسفی درباره محورهای همایش «عدالت و اخلاق در مکتب اهل بیت (ع)»، بیان کرد: منابع بنیادین مفاهیم اسلامی عدالت و اخلاق با محوریت جایگاه و اهمیت منابع دینی در گفتمان مدرن در باب عدالت، نقش وحی و عقل در گسترش اخلاق اسلامی عدالت، تجلّی مفاهیم قرآنی در آموزه‌های امام هشتم شیعیان در حوزه عدالت و اخلاق، اخلاق تعامل و نسبت آن با عدالت در آموزه‌های اهل بیت (ع) و عدالت توزیعی در میراث فقهی‌ حقوقی اهل بیت از جمله موضوعات مدنظر همایش است که شرکت‌کنندگان می‌توانند در مقالب مقاله و سخنرانی، آثار خود را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: قرائت‌های کلامی، فقهی و فلسفی از عدالت و پیامدهای اخلاقی آن، نسبت گفتمان اخلاق اسلامی و گفتمان عدالت حقوقی، اخلاق گفتگو و هم‌زیستی عادلانه در تعالیم امام رضا (ع)، نقش عدالت‌محوری در شکوفایی تمدن اسلامی و مشهدالرضا، خاستگاه وحدت فرهنگی و معنویت اسلامی از دیگر محورهای در نظر گرفته شده برای دریافت آثار شرکت‌کنندگان در این همایش است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن