شهری

سردار نظری: بسیج، دشمن را در اغتشاشات بنزینی مشهد ناکام گذاشت!

کد خبر : 25572

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در خصوص نقش بسیج در امنیت با اشاره به وظیفه تأمین امنیت بسیج، اظهار کرد: ورود به عرصه امنیت مبتنی بر دوبخش عمومی و غیر تشکیلاتی است، مثل صحنه اخیر یکی از علت‌هایی که در مشهد با وجود تمرکز دشمن، مشکلی به‌وجود نیامد چرا که حضور گسترده مردمی از بروز ناآرامی پیشگیری کرد اما ارتباط ما با بدنه گردان‌های بیت‌المقدس، کوثر، امام علی(ع) و گشت‌های محله همچنان فعال است.

به گزارش صبح مشهد، سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، با اشاره به مقاومت مبتنی بر بصیرت بسیج، همراه با خدمت به مردم، گفت: تفکر بسیجی مبتنی بر عمق معنویت، اهداف بلند اعتقادی و معنوی، همراه با بصیرت و خلاقیت است بنابراین بدون داشتن فکر خلاق، نمی‌توان با دشمن مواجه شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بسیج در طول ۴۰ سال در همه صحنه‌ها حاضر بوده، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده از نظر کمی و کیفی تاثیرگذار بوده به همین جهت ما در درون و برون مرزها شاهد اندیشه بسیجی هستیم.

سردار نظری با اشاره به مقاومت مبتنی بر بصیرت بسیج، همراه با خدمت به مردم، اذعان کرد: تفکر بسیجی مبتنی بر عمق معنویت، اهداف بلند اعتقادی و معنوی، همراه با بصیرت و خلاقیت است بنابراین بدون داشتن فکر خلاق، نمی‌توان با دشمن مواجه شد.

سردار نظری با اشاره به اینکه بسیج نقشی اساسی در گام اول انقلاب داشته، ابراز کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب و برای تحقق اهداف آن، بسیج را کیفی‌تر، گسترده‌تر و کارآمدتر ببینیم و افق‌های بلندی را برای مردم محقق کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ۵هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت محلات، ۶هزار واحد دانش آموزی در مدارس، هزار کانون قشری فعال در استان فعالیت دارند، یادآورشد: با وجود این تعداد، حجم برنامه‌ها بسیار بالا است که برنامه‌ها در طول هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته بسیج، عنوان کرد: فردا پنج شنبه روز «بسیج مقاومت ایثار و شهادت»، جمعه روز «بسیج اخلاق و معنویت»، شنبه روز «بسیج علم و فن آوری»، یک شنبه روز «بسیج سبک زندگی اسلامی ایرانی»، دوشنبه روز «بسیج فرهنگ و بصیرت»، سه شنبه روز «بسیج دفاع و امنیت»، چهارشنبه روز «بسیج اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت» نام‌گذاری شده است.

سردار نظری در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های استانی سپاه در جهت رونق تولید و تثبیت فعالیت‌های صنعتی، اظهار کرد: ما قرارگاه جهاد اقتصادی را فعال کردیم که ۶ تشکیلات در ارتباط با آن فعال هستند، بسیج سازندگی یکی از زیر مجموعه‌های آن است که کارهای ایجاد، حفظ و گسترده بنگاه‌های کوچک است به همین دلیل قریب به هزار صندوق قرض الحسنه مردمی با سرمایه ۵میلیارد تومان که خود مردم در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کرده اند را ایجاد کرد و به ازای هر صندوق ۱٫۵ شغل ایجاد شده که نقش بسیج در این صندوق‌ها، نقش تسهیل کنندگی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: حفظ امنیت شهری با نیروی انتظامی است اما وقتی شرایط غیرعادی می‌شود بسیجی‌ها به کمک نیروی انتظامی می‌روند و به همین جهت دست به ایجاد پایگاه‌های موقت امنیتی می‌زنند اما با بررسی دوباره، کار به صورت کامل در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

سردار نظری با اشاره به یکی از برنامه‌های بزرگ سپاه در هفته جاری، گفت: تحت عنوان اقتدار و مودت مبتنی بر گردان‌های بیت‌المقدس در سطح شهر با تکیه بر ۲۰۰ ایستگاه در مراکز مهم سعی داریم ارتباط دلی و مودتی بین بسیجی‌ها و مردم برقرار شود ضمن اینکه جمعه ۸ آذر تحت عنوان بسیج عمومی، پیاده‌روی خانوادگی مردمی را از میدان شهدا تا گلزار شهدای کوهسنگی برگزار می‌کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن