شهری

برف مناطق سردسیر خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کد خبر : 25543

بارش‌های رگباری که از دوشنبه شب در خراسان رضوی آغاز شده است از امشب (چهارشنبه) در مناطق سردسیر استان تبدیل به برف می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های پراکنده باران در نواحی جنوبی و غربی این استان از امروز آغاز می‌شود که ابتدا به صورت رگباری و همراه با رعد و برق جریان دارد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به صورت باران و برف ادامه می‌یابد.

غلامرضا ضیاء شهابی افزود: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مختلف استان خراسان رضوی بر اثر این بارندگی‌ها که تا پایان هفته جاری ادامه دارد، پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: شب گذشته نیز بارش‌های پراکنده باران در سه شهرستان سبزوار، کاشمر و جغتای این استان گزارش شد.

وی با اشاره به افت محسوس دما از روز چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب به هفت و چهار درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: در این مدت دمای شبانه در این استان بین هفت تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و کمینه دمای هوا در برخی مناطق استان تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

وی اظهار داشت: وزش باد به نسبت شدید نیمه جنوبی و نوار شرقی استان خراسان رضوی را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری فرا خواهد گرفت.

چناران با کمینه دمای هوای سه درجه زیر صفر و رشتخوار با بیشینه دمای هوای ۱۸  درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن